Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 864 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

motozem-07-2020-2xico

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 725
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 61% (439)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (286)

Suzuki V-strom 1050 2020

cfmoto-side-05-2020

Regulator napatia Honda - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRegulator napatia Honda - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

20.06.2020 16:14

Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Zdravim chlapci
Mám takyto trosku špecifický problem na Transalp 700 2009 všimol som si nahodou ze sa mi zohrieva konektor od privodu fáz zo statora resp alternatora jedna fáza uplne vypalila kus konektora. baterka je nova nabitá zistil som vsak ze pri volnobehu sa kable hreju po celej dlzke skusil som konektor vyhodit a spojit kable na priamo problem vsak pretrvava . motorka na volnobeh dobija 14.8V , skusal som odmerat vynutie statora prepol som multimeter na AC a meral som medzi troma fazami na volnobeh som mal na kazdej 25V pri 5000-6000 60V a skusal som odmerat aj napatie za regulatorom 15.2V otazka tedea znie co moze byt zle REGLER alebo nebodaj vynutie ? je mozne ze regler je zly aj napriek tomu vsetko funguje dobíja ? PS: ked odpojim regler od alternatora kable sa vobec nehreju

viem ze tato tema je tu casto ale moj problem sa mi zda specificky preto sa chcem poradit
Dakujem vopred
nema niekto nahodou regler na predaj pre Hondu Transalp 700 2009
konektory nie su problem potrebujem v podstate 3xžlty vodič jeden cerveny a kostra zeleny


20.06.2020 16:45

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

15,2V je trochu vela. 14,2 by bolo tak akurat. Otazka je aky presny voltmeter mas. Tie 10 eurove z potravin zvyknu byt dost nepresne.


20.06.2020 19:42

Re: Regulator napatia Honda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Velmi dolezite je, ci nemaju cievky statora, zvod na kostru.
Ak maju zvod, obvykle upalia cast usmernovaca v regulatore.
Potom prestava fungovat aj regulator.
Na kratkych trasach to nemusi vyvarit baterku, ale na dlhsej trase, potom baterka vyvari.
Ale zalezi od zataze, ak je zataz na palubnej sustave "tak akorat" baterka nevyvari, ale bude dlhodobo prebijana.

regulator sa da dnes kupit lacno z ciny, nieje horsi, ani lepsi, ako kupis "origo".
Statorove vinutie ak mas stastie, kupis tiez v cine, tam tu istotu kvality ale mas velmi pochybnu.
Idelane je nechat ten stator previnut u nas, ak je vadny, zalakovat a vyvakuovat, vypalit, ako sa to robi na namahanych vinutiach.
Problem obvykle byva, ako zrepasovat tu gumovu priechodku, aby opat tesnila a necakal ti po case z toho olej.

Niekedy sa objavi aj medzizavitovy skrat, ktory urobi rovnaky problem, ako zvod na kostru.


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (20.06.2020 19:43)


20.06.2020 19:45

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: janoval: Re: janoval:multimeter mam taky lepsi peakTech
myslim ze hodnoty su ok ono v podstate ta motorka dobija vsetko funguje len sa hreju tie kable ale vsimol som si este jednu vec neviem ci to tak ma byt alebo nie jedna sa o to ze ked skusim prepipnut plus vystup z reg z kostrou tak pipa, resp su spojene ale len ked je zapojena do obvodu aj baterka, ked baterku odpojim uz vyvod z reg plus z kostrou nepipnem


20.06.2020 19:47

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: Merlin00: Re: Merlin00: Re: Merlin00: zvod na kostru som meral tiez prepipanim jednotlivych faz zo statora teda ak sa to ma takto premerat ? ani na jednej z troch nic nepiplo

Dôvod úpravy: skusal som to klasickou skusackou zo ziarovkou jeden pol na plus baterky a potom som skusal pini fáz ani na jednej ziarovka nesvietila

Upravené 1 krát. Naposledy upravil FIPOBB (20.06.2020 19:59)


20.06.2020 20:15

Re: Regulator napatia Honda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Cievky na zvod, sa meraju tak, ze odpojis od regulatora konektor a tie /obvykle 3 zlte/ kable premrias voci kostre.
Idelne tzv, megmetom, alebo meracom izolacneho odporu z vysokym napatim.
Izolacny odpor sa meria na takomto type vinutia pri 500V.
Multimeter ti pravdepodobne ukaze "nekonecno" lebo meria pri malom napati, okolo 3V.

Meranie medzizavitoveho skratu, sa da urobit aj doma na kolene, potrebujes 3f odpor na zataz a mal by stacit aj bezny multimeter.
Akorat si musis vyrobit vhodne prepojovacie kable.
Odpor(y) si vyrobis z kusu drotu co CO2 zvaracky.

Odmerias si odpor cca 2 ohmy, potom si nastrihnes dalsie dve rovnake dlzky toho drotu, stocis ich na vhodnu gulatinu /orech goly, alebo tycku od goly/ vyrobis si tri klasicke cievky a pomocou tzv "cokoladok" alebo svorkovnic lustrovych, cievky zapojis do trojuholnika a ponoris do kybla z vodou
Nasledne nastartujes moto, zmerias medzi vinutiami musi byt rovnake napatie.
Ak nieje, pravdepodobne maju cievky niekde zvod.
.......................

Vidlacky sposob merania zvodu napatia cievok na kostru.

Ked vyberes stator z motora, dokonale ho vycistis, vyfukas vzduchom, osusis, nesmie z neho kvapkat olej, vezmes luskatko /piezzo krystalovy zapalovac/ zo zapalovaca. Pripojis jeden pol na kostru druhy na hoktory vyvod z cievok a nikde v tmavsom mieste zaluskas a pozeras sa, ci ti niekde nepreskakuje iskra z vodicov vinutia na ten statorovy plech.


20.06.2020 20:26

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Merlin00:" ponoris do kybla z vodou" ...a nameras tak akurat zvod do kybla cez vodu. Nestacili by 3 obycajne ziarovky na 230v?

Ked si presnym merakom nameral 15,2V tak zrejme regler to uz ma za sebou. Navyse, ked si pisal, ze nova baterka.... daj pozor, aby si pri tych experimentoch vysokym napatim neodpalil riadiacu jednotku. Ziarovky vo svetlach ti neodchadzaju?

Este mozes skusit zmerat napatie pri rovnakych otackach na vystupe reglera a priamo na baterke. Ak tam bude rozdiel, tak niekde cestou k baterke bude velky prechodovy odpor.


20.06.2020 20:38

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: janoval: ziarovky ok neodchadzaju vsetko ok skusim este zmerat tak ako si pisal


20.06.2020 21:04

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: FIPOBB: takze nove meranie na vystupe z reg 14,43V na baterke 14,40V vsetko merane pri volnobehu tri zlte kable zo statora horuce tak ze ich pomaly nechytis do ruky a to bezala moto cca 5 min asi ostava len regulator myslel som ze ak v nom odisli diody alebo mostik usmernovaci tak sa kable hreju otazka vsak znie preco to dobíja


20.06.2020 22:19

Re: Regulator napatia Honda

Michal Puch - en500
 Edvenčr 

Ikona

FIPOBBa nehrejú sa len preto ze máš v rámci šanovania vymenene H4 za led svetla ktoré majú menšiu spotrebu baterku máš novú tak do nej nemusí ísť toľko prúdu ako do staršej baterky a prúd ktorý výroby generátor tých nejakých 30A niekde musí ísť niečo sa premeny na teplo v reglery lebo ten ide do skratu keď dosiahne nastavené napatie a niečo musí ísť aj cez kable . Tak niekedy výmena klasických žiaroviek za led žiarovky není až taka dobrá vec. Odber aspon 10-15 ampérov pri jazde je dobrý aj pre generator aj pre regler .


20.06.2020 22:29

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

led ziarovky nemam nikde okrem smeroviek , napada ma jedine uz len regler mozno je v nom zly tyristor co vytvara skrat mam dojem ze preto sa to aj vola skratovy regulator ak to nebude ten regler tak uz potom vazne neviem co by to mohlo byt napadlo ma este vymenit tie kable za kable z vacsim priemerom napr 1,5 mm


21.06.2020 0:07

Re: Regulator napatia Honda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tak skus kupit novy regulator, je to taky test za 10 ojro.
Na tvoju moto bezny regulator z aliexpresu, najdes za drobne.
Ak zhori aj tento regulator, vies ze mozes objednat dalsi regulator a stator.
Stator najdes od 30ojro na aliexprese.
Problem je, ze to ma dlhu dodaciu dobu.
vymenit kable za hrubsie, to je zaujimavy napad, ale nieje to uplne easy.
Na kabli je gumova priechodka, cez ktoru musis stare nejak vytiahnut a nove zase prestiahnut a gumovu priechodku poistit tmelom, lebo nieje urcite nova a ta guma starne, sadla si na svoje miesto.
Okrem ineho, musis aj tak vytiahnut stator a nejak setrne odpojit stare kable a nove naletovat, zabandazovat spoje tak, aby odolali oleju v ktorom ten stattor pracuje a chladi sa. Na to potrebujes ten stator vycistit, odmastit, zohnat si sklokeramicke trubicky a zohnat si lak na vinutia, odolny oleju.
Prakticky ale nevyriesis problem, pretoze tie kable na inych motorkach nehoria a funguju roky. Vinutie ma ovela tensie vodice a zmotane do cievky, ak sa vyvija teplo, tak musi ten stator, na rozdiel od vyvodov, doslova varit v tom oleji.
Cize skusil by som vymenit regulator a ak to nepomoze, potom nasledne riesit stator.


21.06.2020 0:13

Re: Regulator napatia Honda

johnyke
 Turista 
Nový člen

Sranda vás niektorých čítať.
Treba pochopiť, ako funguje nabíjanie v motorkách. Alternátor je bez budenia, s permanentnými magnetmi. To znamená, že pri daných otáčkach si furt vyrobí rovnakú energiu. Tá energia sa spotrebuje v jednotlivých spotrebičoch, ako svietenie žiaroviek, odber elektroniky a nabíjanie batérie. Prebytok sa kvôli udržaniu maximálneho napätia (zväčša 14,4V) zmarí v tzv skratovom regulátore do tepelnej energie. Že sa preto ohrejú vodiče od alternátora je úplne normálne. Je ale dôležité, či miera oteplenia je normálna, alebo nezvyčajne vysoká. Merať striedavé napätie vychádzajúce z alternátora je bez ostatných technických informácií o ničom. Ak by bolo niečo s vinutím, ako napríklad medzi závitový skrat, striedavé napätie by bolo úmerné menšie k počtu závitov v skrate a následne by alternátor dodával menej energie, menej by sa ohrievali vodiče medzi alternátorom a regulátorom, menej energie by následne musel regulátor mariť v teplo.
Ak ti "horí" konektor, horí z dôvodu prechodového odporu z dôvodu jeho znečistenia - oxidácie.


21.06.2020 8:12

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: johnyke: "Sranda vás niektorých čítať."

"Ak ti "horí" konektor, horí z dôvodu prechodového odporu z dôvodu jeho znečistenia - oxidácie."

"skusil som konektor vyhodit a spojit kable na priamo problem vsak pretrvava"


21.06.2020 8:48

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Teraz mozno napisem nezmysel, tak asi bude sranda ma citat, ale skusim to.

Uvaha:

a) ked skratovy regulator funguje spravne a skratne vinutie, ze medzi vyvodmi pri regulatore na konkretnej cievke je 0,6 az 1,2V (0,6V - ubytok napatia na obycajnom polovodici vpriepustnom smere), ked su tam pouzite "lepsie" suciastky, tak to napatie moze byt aj nizsie. Tak pri tak nizkom napati by vo vodicoch nemali tiect az take velke prudy a energia sa premeni na teplo uz vo vinuti a odvedie sa olejom prec.

b) regulator neskratuje. Cast energie poberu spotrebice, zvysok si musi "odsrat" baterka. Mozno aj preto stara odisla. Baterka je konstruovana tak, ze od isteho momentu uz nevie dalej ukladat energiu a dalej len rozklada elektrolyt, ktory sa pri prebijani vypari. Vtedy pri "plnom" neskratovamom napati tam tecu velke prudy a zohrievaju vodice.

Ak sa mylim opravte ma. Je to uz nejaky ten rok, co som prec zo skoly...


21.06.2020 9:19

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

zajtra objednavam novy regulator www.ignitech.cz/cz/vyrobky/rch25z/

od Ignitechu


21.06.2020 9:50

Re: Regulator napatia Honda

barlac
 Jogurťák 

dobra volba [dobre] [ciel]


21.06.2020 9:58

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

stale mi vsak nejde do hlavy ze vsetko ide resp dobíja spravne napatie ziarovky ok motor fahci bez problemov len jednoducho hreje tie kable tak ze sa ide rozpalit izolacia , zacalo to uplne jedoducho zhodil som si nadrz kvoli vycisteniu KN fitra a preventivne som kontroloval kable konektory a narazil som na ten konektor od privodu alt a zahoreny , proste keby som to nepozrel ani neviem o tom :-~


21.06.2020 10:14

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

No popdla mna 14,8 nieje spravne.....
Postupuj podla tohoto:
Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií
Najdes chybu.
V podstate ti Merlin0 radi dobre,ale na moj vkus je to kusok extremista,alebo je v karantene a hromadu casu.... ;-)
Nic v zlom Merlin0.....


21.06.2020 11:55

Re: Regulator napatia Honda

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Prší, tak sa zapojím so svojím pohľadom, aj ked neviem poradiť...
johnyke má pravdu výkon magnetky je priamo úmerný otáčkam. Ohrievanie fáz - káblov medzi statorom a reglerom je priamo úmerné otáčkam a odporu káblov. Je nezávislé na pripjených spotrebičoch. Preto , že cez tie káble tečie aj slušný prúd, ráta sa z ich ohrevom a mávajú vačšinou tepelne odolnejšiu asi silikónovú izoláciu.
Takto to má byť ked všetko funguje. No ak niekde by bol skrat /nie v statore/ , tak alternátor sice bude dodávať výkon stále rovnako úmerný otáčkam, no bude oproti normálu nižšie napatie a vyšší prúd a ten môže káble nahrievať až moc aj ked prechodový odpor konektorov je ok. Na palubnom napatí to nemusí byť vidno, lebo ak z altu ide napr. 30V, tak ked skratom na vstupnom mostíku klesne na 18V , výstup stále môže byť 14-15V.
Takže, tiež by som po skontrolovaní prechodových odporov vymenil regler.
Za pozornosť stojí aj príspevok od MichalaPucha - pre životnosť regleru je dobré aby sa el. energia na teplo radšej premieňala v žiarovkách ako v regleri, takže trvalo bežiace spotrebiče by mali mať príkon aspoň 60% výkonu altu.
Janoval skús rozviesť to A, nepochopil som to.


21.06.2020 11:56

Re: Regulator napatia Honda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono ked sa to smiesne cita, este smiesnejsie je o tom pisat.

Problem sustavy nebudeneho alternatora, alias magnetto alternatora zo skratovou regulaciou, je celkom vyzivna thema.

Prvy problem, ktory obvykle poskodi regulator, je zvod medzi cievkami statora a kostrou motora.
Aby to spravne fungovalo, cievky u 3f magnetto alternatora, nesmu mat zvod na kostru, ktora predstavuje za usmernovacom minus systemu.

Druhy problem je, ze funkcia skratovej regulacie, nefunguje len ako marenie nadbytocneho vykonu, pretoze "skratovanim" cievok statora, dochadza ku odtrhnutiu magnetickeho pola medzi statorom a rotorom a to je zakladny princip regulacie toho systemu. V pripade, ze je na niektorej vetve cievok medzizavitoyv skrat, cela sustava je v nesuvahe a skratova regulacia nefunguje spravne, preptoze vetva v ktorej je trvaly, alebo nahodne sa opakujuci sa skrat vo vinuti, neumoznuje spravne "presytenie" a odtrhnutie magnetickeho pola a zo zvysnych vystupnych vetiev, tecie zbytocne velky prud, ktory uz skratova regulacia nevie riadit, prehrieva sa obvykle teda cast vinutia a aj vyvody cievok.

Aby toho nebolo malo, tak problem je aj v tom, co tu bolo pisane, ze ak sa privela spotrebicov nahradi, alebo vyradi z prevadzky, tak znizenim odberu za regulatorom, velku cast stratoveho vykonu, nesie prave regulator a cievky.
starsie moto, ktore umoznovali vypnut pocas jazdy svetla, mali regulatory predimenzovane, pretoze sa pocitalo najma z prevadzkou cez den, kedy okrem obcasneho brzdenia, alebo blikania blinkrami, ziaden odber na palube nebol, snad okrem ventilatora chladica, alebo zapalovania, ak nemalo zvlast cievky pre CDI a trigery a nesuviselo vobec z bateriovym okruhom.
Modernejsie moto, uz maju trvale svietenie nevypinatelne a sustava pracuje z trvalejsou zatazou, lebo mnohe EFI, maju beziace cerpadlo, celu spustu elektroniky a este aj svetlo, ktore su trvalou zatazou celej sustavy, takze spotreba systemu je zarucena a regulacia nemusi niest tak velky stratovy vykon.
Potom su este nuance, kedy regulator sa schovava z designovych dovodov kdesi do kapotaze, kde sa zle chladi, no a potom je na problem zarobene uz v samotnom navrhu konstrukcie.

Re: dudo25:
Mozno mas pravdu, drahy priatelu..
Ale nepovazujem sa za extremistu.
Pre domace laborovanie a meranie, hladanie problemu v sustave 1f a 3f magnettoalternatora, regulatora, je nutne previest urcite merania, ktore sa daju zvaldnut aj doma v kuchyni, alebo v garazi.
Lenze predpokladom tohoto merania, nieje mat pristroje za mech penazi, ale urcite znalosti minimalne, okolo fungovania sustavy meranej a tiez zakladne prace meracie z beznym multimetrom.

A tu sa dovolim pozastavit nad problemom meracich pristrojov, lebo tuna sa nepracuje len zo striedavym napatim beznych 50Hz, alebo 60Hz, tuna sa pracuje z o striedavymi a pulznymi polousmernenymi napatiami, ktore maju charakter frekvencii od 100Hz, po radovo 10 kHz.
To je dovod ku zlyhaniu merani, pri zapojenom regulatore beznym multimetrom, predavanym v retazci rychleho, alebo pomaleho obcerstvenia.
Tu ma na vrch aj obycajny avomet, avsak nie celkom, ak sa nepouzije pri merani prepoctova tabulka kompenzacie meranej frekvencie.

Napriklad striedavy kliestovy ampermeter, si velmi tazko vie poradit z meranim na vyvodoch takehoto alternatora, lebo jeho meracia kalibracia je malokedy vyssia, ako 25-100Hz. Ampermeter kliestovy, pre meranie jedosmernych prudov, je uz dost draha a zbytocna pomocka, pre neelektrotechnika.
rovnako mat doma osciloskop, alebo ku osciloskopu prudovu sondu kliestovu, eventualne kliestovu sondu, pre meranie jednosmernych impulzov, prekracuje cenu bezneho spotrebneho motocykla.
Takymto meranim sa nezaoberaju ani v servise. V Honde vymenia komplet magnetto, aj regulator, v domaservise sa meni postupne vsetko, ale trva to bud dlhci cas, alebo to stoji ovela viac penazi, alebo vsetkeho dokopy.
Firmy ktore previjau, opravuju startery a alternatory, sa z magnetto alternatormi nebudu zaoberat, a to najma z dovodu ze na meracej "dynamobrzde" nemaju potrebny kuzel , pre konretny typ magnetickeho rotora a ak tak, previnu maximalne statorove cievky, mozno maju generator, pre meranie 1f a 3f regulatora, ale to je tiez pracne, lebo musia vyrobit vzdy nejake prepojovacie vodice, alebo poznat pinout konektora konkretneho regulatora a to je casova strata, ked by sa mali zaoberat podobnymi meraniami z neistym vysledkom, alebo sa branit ludom, co im donesu regulator, ze im ho znicili, lebo je to uz treti a ani ten "nefuguje"..

Preto ja rad opakovane napisem, ako to zmerat doma primitivne, v zatazi a bez zataze, ako urobit VN skusku prierazu na statore, pomocou zapalovaca, alebo preco ten ktory diel vymenit, vyzkusat.
Nakolko sa jedna o spotrebny tovar, co je aj cela moto vo svojej podstate, tak bud to viem opravit a opravim to lacno a predlzim dobu spotreby oneho predmetu zabavy a to aj z cinskych komponentov, alebo ok, mam viac penazi a kurvitko nahradim drahsou suciastkou, napriklad ignitech, VAPE, IMF a pod. ale hodnota onoho pojazdneho spotrebneho predmetu zabavy sa nezvysi, len mozno spolahlivost, ale to by sa muselo vymenit komplet, teda stator, rotor, regulator.
Co vo svojej podsate, uz zacina nasobit cenu tej moto.
Alebo to doprijebnem z cinskych produktov neznamej kvality a ked sa to nepkazi, najblizssi rok, dva, je pokoj a dovtedy sa zas pokazi daco ine, co potesi kutila a moze zas riesit EFI, alebo cerpadlo v nadrzi..

A nic v zlom, ja si vazim kritiku mozno viac ako pochvalu.


www.aliexpress.com/wholesale?trafficChannel=main...

www.aliexpress.com/item/4000898556987.html...


21.06.2020 14:56

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

To Merlin00: Mna neber ze za kritizujem!!!!!
Ja na to pravo nemam- robim chyby ako kazdy clovek. Ja len ze 80% ludi to nejako flaka....
Mne staci, v tomto pripade, ze dobija na 14,8V. Tak by som dal v prvom rade kontakty, kostry. A potom regl.....


21.06.2020 15:04

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Merlin00 mal by si to podla mna učit a to myslim v dobrom uplne vážne [dobre]
ten druhy link z aliexpressu co si pisal tak tam je stator na XL 650 Ta myslis ze by to pasovalo ?

no chalpi idem este raz merat podla diagramu , dufam len to ze to nebude ten stator :-~
nasiel som zastupcu Ignitechu predaja na SVK www.elperformance.sk/ tam maju spominany regler zajtra volam snad budu mat skladom


21.06.2020 20:42

Re: Regulator napatia Honda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: FIPOBB:
Ja netusim, ci to presne pasuje, ale asi by malo.
To ale neznamena ze urcite, lebo to si musis poguglit a porovnat.
V podstate ale tieto motory sa strkali do vselicoho a alternatory su vatsinou pre motory rovnake, tiez nebudu vyrabat v honde 20 typov alternatorov.20 typov reglerov.
na tej stranke, ale je cena.. no..
Akorat ta cena, je 10 nasobkom, alebo 12nasobkom ceny z aliexpresu.



22.06.2020 7:28

Re: Regulator napatia Honda

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

vyuzijem temu na moj dotaz.

precital som si 90% prispevkov v tejto teme a potrebujem si ujasnit nasledovne:

je pravda, ze alternator/stator mi ide na motorke (F800GS) stale na "plne pecky" bez ohladu na to, kolko spotrebicov (svetla, pridavne svetla, vyhrievane gripy, dobijanie telefonu, navigacia...) mam pustenych?

Naozaj teda ide stale na plno, a to co nespotrebuju spotrebice, tak to sa spotrebuje v regulatore?

ako by som teda prdisiel tomu, ze mi stator casom odide (a to sa tusim stava dost casto a na vsetkych motorkach)? Nebolo by mozne nejaky sposobom docielit to, aby stator nesiel stale na plne pecky a tak ho teda posanovat na dlhsiu dobu? :-)

snad som to napisal zrozumitelne, dik moc.


22.06.2020 9:17

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Este taka kontrolna otazka.
Ake napatie mas na baterke v klude s vypnutym klucom?


22.06.2020 12:49

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

napatie v klude z vyp klucom mam 13,V


22.06.2020 16:06

Re: Regulator napatia Honda

Michal Puch - en500
 Edvenčr 

Ikona

FIPOBB môj názor na reglery z čínskych webových stránok po štvrtom zhorenom reglery z číny som si povedal že som není taky bohatý aby som si kupoval lacné reglery ktoré vydržia možno mesiac tak som začal hľadať a našiel som VAPE za normálnu cenu zo špičkovým výkonom skoro 500W stým že je tam aj možnosť nastaviť výstupné napatie v malom rozsahu. Minulý rok bol nechtiac preverený a dalo sa reglery opekať klobásky a fachčí ďalej tak ako má. Je nahodený na Africe twin 750. Nechcem robiť reklamu len som napísal moju skúsenosť .


22.06.2020 21:46

Re: Regulator napatia Honda

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

sice moj dotaz ostal bez povsimnutia, no nevadi, budem si diskutovat sam so sebou :D

mozno by ten problem s odchadzajucim statorom naozaj vyriesil tento regulator:

advrider.com/f/threads/burnt-stator-problem-solved.1242...


22.06.2020 22:12

Re: Regulator napatia Honda

Michal Puch - en500
 Edvenčr 

Ikona

Kimlo nemôžeš to brať všetko až tak čierno. Generátor s reglerom su navrhnuté tak aby vydržali čo najdlhšie len niektorý si životnosť hlavne reglera znižujú tým že si rôzne tuningujú hlavne osvetlenie kopec rôznych svetielok a ja neviem čoho všetkého. Keď si na moto namontuješ nejaké vyhrievané gripy to ešte nieje take tragické a pokiaľ to zapojíš cez relátko že to hreje len keď je natočená moto tak ti nemôže nič zhorieť. Sem tam skontroluješ spoje. Tak ti generator a regler vydrží strašne dlho .


22.06.2020 22:22

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Chlapi takze nové poznatky skúšal som merať prúd fáz statora každá fáza má 23A, založený nový regler na novo spravený konektor ktorý bol súčasťou balenia , s výsledok je b podstate rovnaký káble sa hreju skúšal som ich merať laserovým teplomerom majú 70 stupňov moto išla na voľnobeh 15 min izolácia sa netavila ani nič podobne

Tak teraz už naozaj neviem skúste napísať Resp vyskúšať na svojich moto či máte tiež tie káble take horúce nemyslím rovno TA 700 proste všeobecne či máte horúce prívody fáz zo statora


22.06.2020 23:43

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: FIPOBB: napatie na vystupe ake? Viac ako 14,3 by som tam necakal a asi ani nechcel mat. Skus aj iny voltmeter. Zmeraj aj prud na vystupe reglera.

Neviem ako si meral ten prud, no treba si uvedomit, ze v momente, ked zopne tyristor, tak tam tych 20A klune moze byt. Otazka je, ci su to pulzy, alebo tam tecie 20 permanentne.

Re: Kimlo: kratke povsimnutie: Co sa stane s cievkou, ktorou preteka prud, ked nahle rozpojis obvod?

Dlhsie povsimnutie: skrabes sa dookola hlavy. Nie je jednoduchsie kupit nejaky overeny aftermarket rotor? Zda sa, ze kymco s tymi cinskymi statormi okolo roku 2010 malo problemov viec. Jednej te449 (g450x) zhorel cinsky stator po 1500km na druhej rovnakej po 2000km. Po previnuti drotom s kvalitnou izolaciou a s vhodnymi buzirkami na mieste, kde sa droty krizuju uz 8 rokov pokoj. Povodne tam cinan buzirky ani nedal a prave v miestach, kde sa vodice krizia boli najviac ohorene.


23.06.2020 0:17

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

To Fipobb: Pocas chodu motora skus merat napetie medzi kostrou motora a kostrou regulatora... a potom kostrou motora a - polom baterky a kostrou reglera a -polom baterky.
Jednoducho opri jeden hrot meraku o motor a druhy o ukosterenie regulatora. To iste sprav s +polom. +pol proti +polu na vystupe z regulatora,ale meraj na konektore od strany regulatora nie z opacnej strany...
Zisti ci tam nemas ubytky napeti. Podla mna je 14,8V vela a varis baterku....
+rataj ze ked ziarovcka ma pri 12V55W ci je cca 4,6A tak pri 14,8V je cca 5,8A..
A to je len jeden spotrebic,jedna ziarovka o vyse 1A viac....


23.06.2020 7:38

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

dudo25 : teraz nerozumiem zap merak na meranie voltov jeden hrot o motor a druhý hrot na ukostrenie reg ? tam nenameram nič asi si myslel jeden hrot na plus bat a druhý o motor

A potom hrot na plus za reg a hrot na kostru motora ?


23.06.2020 8:13

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: FIPOBB: dudo dobre pise. Ak nenameras nic, ako vravis, tak je dobre, ale ak nameras ubytok, tak mas niekde zvyseny prechodovy odpor,


23.06.2020 9:58

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: janoval: skus mi to este raz vysvetlit ako to mam spravit krok po kroku prosim


23.06.2020 11:20

Re: Regulator napatia Honda

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

fipobb ved dudo to napísal krok po kroku, ide o to aby si odmeral rozdiel napetia na celom vedení čí už cez kábel alebo "kostru". Prúd z altu si nameral 3x23 A ? Ved to je výkon cez 1 kW! Zrada v meraní alebo?
kimlo Áno výkon magneta je priamo úmerný otáčkam a sile magnetu, prebytočný výkon len vykuruje regler. Na f800 má alt výkon cca 350W pri 5000 ot. Alt sa hreje poctivo : naštartuj studenú motorku a po 3 min. bude dekel altu najteplejší z celého motora. Z toho vyplýva, že akýkoľvek regler /pokiaľ funguje správne/ nemôže zmeniť ohrievanie vinutia altu. Ak regler odíde tak, že dáva vyššie napatie trpia spotrebiče ak dáva nižšie napatie trpí alt - ide viac do skratu. Na f800 je zaujímavá ochrana : ak je napatie mimo rozsah cca 11-16 V. , zhasne Ti prístrojovka a ručičky budíkov padnú na nulu. Alternátor neviem či je s Číny na na statore je napísané DENSO ...,
janoval ja som zatiaľ o žiadnej spoľahlivej náhrade statora nepočul, vieš o nejakej? /keby mi náhodou odišiel/


23.06.2020 11:51

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Sorry pomýlil som sa je to 0,23 A skúsim pomerat ako píše dudo už tomu rozumiem


23.06.2020 13:59

Re: Regulator napatia Honda

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

fipobb nejde mi o rýpanie, no niečo asi robíš - meriaš zle. Ak by to bolo 0,23A tak neexistuje aby káble mali 70 st. Inak 70 st. môže byť normálna prevádzková teplota. Okrem toho ak by si mal v chode len vstrekovanie, tak odhadujem, že to môže brať min. 3 A. Pri bežných multimetroch je na meranie prúdov cez 10A treba dať kábel do inej "dierky" - bočník.


23.06.2020 15:45

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: tryskac: asi robim chybu niekde je to mozne jasne , ide o to ze som si pozical kliestovy ampermeter od kamosa elektrikara a neovladam velmi tie rozsahy nastavil som tam 80A striedavy skusim to zmerat este raz a napisem presne to co bude display ukazovat

k tej teplote kablov stale neviem ci to je normalny stav alebo nie moto vrcala na volnobeh skoro 20 min pustil som vsetky spotrebice a kable nemali tendenciu sa roztopit boli horuce mali cca 70 stupnov ale netavilo izolaciu
za to novy regler je celohlinik a ten teda kuril statocne az tak ze sa neda nan ruka polozit

napadlo ma chalani co tak spravit sekundarnu kostru priamo na vystup z regleru ?


23.06.2020 16:41

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

FiPobb: Ten kliestak mas viacmenej zbytocny.... Meras na 3fazach.. Aky vykon ti dava alltik?
Celkom pekny vzorec ked chces ratat teoreticky vykon 3F zdroja.
Ked chces merat prud z reglera,pozicaj si kliestak na DC/A alebo nejaky merak s bocnikom na DC/A.
Ten kliestak na AC/A ma vypovednu hodnotu tzv.strednej hodnoty prudu prudu pri 50HZ mozno ako pisla Merlin0 do cca 100Hz,pokial nemas true RMS merak,ktory ma vecsiu presnost. Ale inak zbytocna robota.

S tym meranim: Daj voltmeer do cca 20V jednosmerneho rozsahu. Jeden hrot pevne a vodivo priloz o obal motora, a druhy hrot pevne priloz o ocko na ktorom je pripojeny - pol reglera. Odcitaj hodnotu (idealne 0V) nechaj hrot na obale motora a druhy priloz na - pol baterky. Odcitaj hodnotu (idealne 0V). Nechaj hrot na - pole baterky a druhy pripoj na ocko -polu regulatora. Odcitaj hodnotu (idealne 0V).
Priloz jeden hrot na + pol baterky a druhy hrot pripoj na vystup regulatora,idealne zapichni do stekra od strany regulatora. Odcitaj hodnotu (idealne 0V).
Ine hodnoty ako 0V znamena prechodovy odpor,bud vodica,alebo spoja.
Po spocitani vsetkych hodnot tychto merani ti vyjde ciste teoreticky hondota o aku sa ti navisi regulovane vystupne napetie na regleri. Teoreticky preto,lebo musis ratat s chybou meracieho pristroja, s vnutornym odporm vodica.
S meranim by si sa mohol podelit tu s nami. A ak zistis vyssiu hodnotu na niektorom z merani, treba sa zamerat na tento bod merania a pokusit sa znizit hodnotu na co mozno najmensiu.....
Na mojej Africe som mal tiez problemy s pavajucim napetim v sieti... Slo mi to od 13,4 do cca 14V pocas jazdy. Musel som priviest priamy kabel z -polu baterky a vymenil som AC konektory za pozlatene modelarske 3 pin 60A..
www.ebay.co.uk/itm/DC-Supply-Plug-Connector-MT60-Female...
Zatial bez zmeny farby alebo tvaru. Vzeraju stale aj po roku ako nove... Kontrolujem..
Napetie sa mi stabilizovalo na cca13,7-13,8V.

Dôvod úpravy: Doplnenie textu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudo25 (23.06.2020 16:45)


23.06.2020 18:35

Re: Regulator napatia Honda

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Re: dudo25: Napätie sa mi stabilizovalo na cca13,7-13,8V. , podľa mňa je to trochu málo.: voľnobeh - 13,2-13,5 V a od 3 000ot/min vyššie 14,1 - 14,5 V max, nie som elektikár, len dlhoročný moto...., a mám TA 700, riešil som podobný problém ako FIPOBB, kvôli "nedobíjaniu" som musel vymeniť 2 akumlátory, až prišlo na regler a odvtedy OK.


23.06.2020 19:41

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: krampus: vedel by si vyskúšať pocitovo káble vedúce od statora až po regler aku majú teplotu ?


23.06.2020 19:46

Re: Regulator napatia Honda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pekna debata.
Problem merania kliestovym ampermetrom na striedavy prud, na vyvodoch od statorovych cievok, do regulatora, pri zapojenom regulatore, je prakticky nemozne.
Velmi problematicky, je to mozne pri merani do odporovej zataze, trebars ako som popisal 3 odpory zo zelezneho drotu v kybli z vodou..
Ale to musi byt ozaj kliestovy ampermeter, ktory ma nielen funciu RMS, ale aj schopnost merat pri roznych frekvenciach. To sice existuje, ale povatsinou su to externe sondy ku meracim pristrojom, ako napriklad Fluke a pod. pre meranie generatorov, do regulacie na sposob MPPT, alebo pre meranie motorov na frekvennych menicoch.

Pri merani prudu kliestovym ampermetrom na statore, ktory je pripojeny do regulatora, je taky bordel, ze aj na osciloskope, pripojenom na klasicky bocnik, bude kua problem, odcitat nejake priebehy a to aj pri naskenovani priebehov a ich citani na velkom monitore a odhadovani co sa tam asi tak deje.
Ide totiz o to, ze v regulatore je usmernovac, ktoreho diody nevedu od "nuly" a tiez spinacie regulacne prvky, obvykle tyristory, ktore spinanim /spinanim do skratu/ vytvaraju neuveritelne zakmity, spolu z rotujucim polom rotora a vseliakymi prekmitmi spatnych indukcnych vazieb.

Taky gulas, uz tazko odcita aj hodne draha prudova sonda kliestova, ku nejakemu hodne sofistikovanemu meraku, dokonca aj prudova sonda k osciloskopu, indukcne viazana, bude mat znacne problemy, co sa tam na tom kabli kua vlastne deje??

Cize ak nieco merat, na magnetto-alternatore, je merat do 3f zataze odporovej, a merat napatie. Prud bohuzial len vypoctom, alebo bocnikom. Indukcne meranie nepriame, ma v tomto velke medzery.
Keby to bolo cerpadlo, alebo motor, ci ina zataz na frekvencii okolo 50Hz, problem nieje ziaden, avsak tam su kmitocty priebehu ovela vyssie, ako v beznej sieti, na ktore su povatsinou stavane tie kliestove ampermetre.

...............
Prezradim vam tajomstvo.
Ak vam nestaci stratovy vykon jedneho regulatora, daju sa zapojit paralelne dva regulatory. Dokonca aj tri a viac regulatorov.
Nieje to bezny pripad motorky, ale mozne to je. Najma u moto, ktore maju vysokootackove motory a kdesi v poli 11.000 ot. min. bezne horia regulatory, koli prebudeniu statora.
Mali by byt podla moznosti co najviac rovnake, kompenzovat straty sa da vhodnym predlzenim privodnych vodicov od statora a ich vhodnym naddlzenim, kde sa stanu vlastne predradnymi odpormi.
Pre elektoezoterikov, je to jednoduche, pre hermetikov, je to skoro neriesitelny problem.


23.06.2020 20:03

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

To Merlin00:
To akoze chces parovar regle ako kedysi KD607-KD617???
Tak na to by som sa velmi rad pozrel.... :-D
13,8 V je super,ked si vezmes,ze na Afre su 2x stretavacky,55W,zadne svetlo,zapalovanie.. a kadejake ficurinky... Nechce sa mi nad tym rozmyslat,co vsetko berie stavu.
Bez svetiel je 14,3


23.06.2020 22:01

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Takze postupoval som podľa toho čo písal dudo25
Pri každom meraní som mal hodnotu 0,06V

Ešte k tým meraniam fáz meral som to klieštakom a hodnota každej fázy pri komplet zapnutých svetlách a smerovkách bola 019,5 A môžem prihodiť foto ak tak


23.06.2020 22:03

Re: Regulator napatia Honda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: dudo25:
Ano presne podobne, ako kaskodove, alebo komplementarne zosilovace.
Tak sa daju parovat aj regulatory.
Da sa to aj jednoduchsie, ak mas na moto, kde je jeden regulator a jeden trojfazovy magnetto alternator, pridat aj dalsia bateria, pomocou jedneho 3f parazitneho usmernovaca.
Vsetko toto som absolvoval, lebo som kedysi potreboval riesit bez previjania a uprav rotora, zdvojenu elektricku sustavu, koli radiostanici.
Ja som to nevymyslel, okukal som to na do klobas mletych policajnych mulach, mimo teda BMW, kde je alternator budeny a dostatocne vykonny.
Napriklad fujara FJR1300 v policajnej uprave, alebo honda deuville, ma takto riesene napajanie radiostanice a majakoveho, hucakoveho balastu.
Je tam este jedna, obvykle gelova bateria, ktora funguje nezavisle na zakladnej palubnej baterii, sluziacej pre obsluhu beznej siete okolo motora atd.

Ked som upravoval a previjal jeden stator, ladil som ho na vyssi stratovy vykon, ktory bol povodne v maxime, okolo 140W, potreboval som dosiahnut aspon 200W. Tak som ho aj navinul, ale nemal som vhodny regulator, tak som dal dva regulatory paralelne. Akorat sa mi ani nie ze zdalo, ale jeden regulator mal vyssi stratovy prikon, ako druhy, tak som urobil "dlhe rozbocenie" a predlzil privody od statora, v podobe dlheho ypsilonu, ktore potom vytvorili predradny odpor a stratove vykony sa zrovnali.

Je to dobre riesenie, aj na ine moto, ak nieje moznost dostatocne chladit regulator, alebo su ine dovody, ze sa nezmesti jeden velky regulator, alebo je treba skratka posilit nedobre navrhnuty system.

Treba si ale pamatat, ze stare moto, ktore mali vypinatelne svetla, mavali daleko viac predimenzovanu sustavu alternatora a regulatora, pretoze odpojenim zataze, nebolo dobre, keby sa odpalil regulator, len tak z pasie.
Niektore moto, to mali tak sofistikovane spravene, ze pri odpojeni svetiel, sa preplo hlavne svetlo pri jeho vypnuti, na odporovu zataz, obvykle velky odpor, schovany niekde, kde sa uchladil.
Ale to je mimo themu.
Tomu zadavatelovi vlakna, sa hreju privodne kable od statora, do regulatora.
To je zaujimavy problem, ktory mozno novy vykonny regulator napravi a mozno nie.


23.06.2020 22:25

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: Merlin00: regulátor je vymenený ale káble sú stále horúce
Nechápem celkom dobre prečo tam dali vôbec tak tenučké káble , lebo výstup z regleru sú riadne hrubé káble 1,5 -2
A tie fázy z statora tenučké 0,8-1


24.06.2020 19:32

Re: Regulator napatia Honda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mozno tie kable hreju preto, aby v zime nazamrzli.
Vymenit ich ale je mozne, ale nieje to uplne easy.
Nic menej cievky su vinute tensim drotom a tiez sa hreju, lenze sa hreju v oleji.


24.06.2020 20:20

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Podarilo sa ti zmerat napatie a prud na vystupe ragulatora?


24.06.2020 21:15

Re: Regulator napatia Honda

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Merlin, toto by som od Teba nečakal :-)))
tiez sa hreju, lenze sa hreju v oleji.

fopobb ak na tých kábloch aspoň chviľu udržíš ruku cca 60 st. tak je to bežná teplota.


25.06.2020 14:17

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

Jednoducho to chce najst niekoho,kto ma taku istu moto a je ochotny zlozit plast,a rozpojit jeden konektor...
Ci nahodou nemas prave ty rotor z Aliexpresu podla Merlina... >:-) Som si rypol...
Ale moznost to je..
Este ma napadlo,ci si si nevsimol ci vsetky 3 kable z alternatora hreju rovnako.. Treba si ich rozpliest, a dat do dlane..
Mohol by byt horsie zakrompovany jeden z pinov v konektore, co by malo za nalsedok,ze zostavajuce 2 fazy musia suplovat vysoky prechodak jednej....
Samotny AC konektor sa ti nehreje????


25.06.2020 14:38

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Re: dudo25: myslisis rozpojeny samotny AC konektor, ten sa nehreje .


25.06.2020 19:42

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

Niee rozpojeny. Zapojeny. Prechodovy odpor konektora sa pod zatazou zahrieva...
Ak je vysoky prechodak cez jeden konektor, spoj sa zahrieva. Na druhu stranu musia zostavajuce 2fazy vykompenzovat nedodavanie energije tej jednej. Tecie nadmerny prud,sposobuje ohrievanie 2 vodicov. Samozrejme ked su zily zapletene,ohrieva sa ten treti od tych dvoch....


29.06.2020 12:01

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Takze chlapi rozuzlenie celeho problemu
1. vymena regleru ktory ma lespie chladenie nez original + priadavny chladic (prihodim foto )
2. prerobenie komplet konektorov vystup fáz zo statora nahradne pozlatenymi konektormy 3,5mm ulozene v plastovom domceku ktory vydrzi 60A a je vodotesny IPX krytie ak by dakto chcel prihodim link
3.nova baterka
4. sekundarna kostra pariamo z regleru hruby uzemnovaci vodic z lisovacimy ockami na konci

prehrievanie zmizlo avšak kable su mierne teple ale podla vsetkeho je to normalny stav tak ako tu vela z vás spominalo nespotrebovana energia sa meni na teplo normal

Dakujem Vám vsetkym za postrehy vela som sa naucil keby mal niekto podobny problem napiste SS [dobre]


29.06.2020 13:24

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Regler + pridavny chladic?

Mam taky zly pocit, ze problem si uplne nevyriesil, len zaplatal.

Uvazujme, ze regulator naozaj skratuje, cize napatie na regleri v zopnutom stave = 0V. Moze tam tiect barz aj 30A. Ked vykon P=U x I = 0 x 30 = 0W, cize za idealnych podmienok by sa regler nemal hriat vobec. Nebude na nom ziadna vykonova strata.

Kedze idealne podmienky nie su, tak nejaka vykonova strata tam bude, ale urcite nie vacsia na aku je ten regler skonstruovany. Ale kedze potrebuje pridavny chladic, tak niekde bude zrada.

Pozlateny konektor [dobre]

Treba si uvedomit, ze med dobre vediet teplo, vodice sa ohreju aj od cievok...

Bud som nieco prehliadol, ale stale si nenapisal ake napatie mas na vystupe. Pripadne aj ten prud, ked ho mas cim pomerat.


29.06.2020 16:18

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

Janoval: Ja ta len chcem upozornit na ten -nazvyme to vypocet. Musis si uvedomit ze: Ak ma ratajme bez akychkolvek mocnin,sinusov a kosinusov,len ciste laicky:Stator vykon priklad 360W a napetie 14V tak keby si ho chcel zoskratovat na 0V musis niekde stopit tych 360W... Kedze zas teoreticky ma stator 3fazy,celkom 360W 14V co znamena ze na jednu fazu ma 120W pri 14V. Vypoctom dostanes ze doda prud 8,5A na fazu. Ale kedze odpojeny stator dava aj cca 40V,prud zostava, Tak ciste teoreticky musi regler vyziarit do okolia: 40V na prazdno-14V co potrebujes je 26V x 8,5A co je cca 226W. Takze regler hriat musi.
Ale to je len teoreticky,lebo sa pohybujeme v striedavom priebehu napetia,kde sa rata zo sinusom a vzorec je kuu..va zlozitejsi.
Toto by bolo platne pre jednosmernu sustavu,ale len pre obraz,ze ten regler zakonite hriat musi. Otazne je, ci by mali hriat kable veduce do a z neho... To sa veru nepaci ani mne.
Ak by to bola anomalia tejto konstrukcie moto,podla mna by si nasiel zmienku aj v inych-zahranicnych forach... Ak nie,hladaj chybu dalej. Ten doplnkovy chladic ej riesenie dosledku,nie priciny. Meraj este raz to napetie na baterke,ked moto bezi,popridavaj aj hodnoty a aj fotky uprav..Som v celku zvedavy

Dôvod úpravy: preklepy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudo25 (29.06.2020 16:22)


29.06.2020 19:06

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kludne si do toho vypoctu dosad namiesto 0V cca 1,5V co zhruba zodpoveda dvom PN prechodom v tyristore. Ak su tam nahodou unipolarne tranzitory, tak 0,3V.

Ale ak tam dosadis ten ubytok napatia, tak musis ratat aj s tym, ze nemas idealny zdroj a ma nejaky vnutorny odpor, resp. nejaky maximalny prud na kratko, ktory je dany vybudenim rotora (v pripade premanentneho magnetu je to konstanta), ten zial nepozname, kedby sme ho poznali, tak by sa nam lahsie ratalo.

Ale co chcem povedat, ze aj ked tam potecie na kratko 20A (co nepotecie, lebo to by musel byt ten regler bez zataze na vystupe (preto som sa pytal na ten vystupnyprud)), tak ten regler vykuri maximalne 30W na fazu, co je dokopy 100W. To je jedno, su to len cisla, ci 50 alebo 200W vykuri regler. Chcel som povedat to, ze ten regler na to musi byt skonstruovany a ked ho treba dochladzovat pridavnym chladicom, tak niekde je problem.


29.06.2020 19:54

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

To Janoval:Nebudeme sa predsa tahat za prsty ako maly chlapci.
S tym (tou poslednou vetou) s tebou suhlasim.
Ale nezostane studeny...
Ako si pisal,treba zistit napetie na vystupe, a merata-merat......

Dôvod úpravy: uprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudo25 (29.06.2020 20:04)


29.06.2020 19:58

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Studeny nebude, lebo nezijeme v idealnom svete. Ale ten regulator tam nie je ani na to aby vytopil prebytocny vykon do vzduchu.


29.06.2020 20:10

Re: Regulator napatia Honda

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Janoval ja to vidím inak. Z altu ide napr. 25v x 2A x 3fázy t.j. 150W a z reglera ide 14v x 2A t.j. 28W čiže 122W treba odpariť, či?. A ako kúri napr. 100W žiarovka si vieš predstaviť.


29.06.2020 20:55

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

To Janoval: Tak potom akosi nerozumiem nazvu "skratovy regulator napetia".
Na co asi podla teba sluzi? Bohuzial vypoti do vzduchu......
To Tryskac: Tak potom by si podla tvojich vypoctov mal problem aj zo smerovkami... 2x21W-42W. Vykon alternatora udavany vyrobcom naprikald:350W znamena ze pri 14V doda tento vykon za predpokladu splnenych podmienok vyrobcom,cize v tomto pripade 25A. Co pripada cca 8A na fazu....
Zakladom takehoto regleru je:3F diodovy mostik, set 3ks tyristorov a sledovac naperia.
Mostik usmerni (blokuje) zaporne polvlny z alternatora, Za nim je na kazdej faze (vystupe usmernovaca celkovo 3)zapojeny tyristor voci kostre. Ak sledovac napetia zaregistruje hranicnu hodnotu napetia na vystupe posle ma riadiacu elektrodu (gate) kladne napetie. V tom momente za zopne tyristor a zapoji cievku do skratu voci - polu. (preto sa vola skratovy regulator) Tyristor zostava zopnuty stale az pokial na vystupe tek ktorej fazy usmernovaca neklesne napetie na 0V,vtedy za tyristor uvedie do nevodiveho stavu a proces pokracuje od zaciatku. Takze ten mostik s tyristom musia znasat poriadne prdy (spicky napetia,a aj prudove).
Toto je vysvetlene aj pre laickeho citatela... Teda aspon myslim za by to mohli pochopit.

Zaujimalo by ma palubne napetie po uprave... FIPOBB prispej


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudo25 (29.06.2020 20:58)


29.06.2020 23:14

Re: Regulator napatia Honda

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Dudo čísla ktoré som napísal sú len ilustračné kvôli predstave o "tepelnom výkone regleru".
Áno bežné alty majú cca 300-380 W pri cca 5000 ot. Aké je konkrétne napetie a prúd z magneta záleží na odbere - mení sa, lebo magneto je mäkký zdroj. Takže si myslím, že pri 330W to raz môže byť 3x110Vx1A a inokedy aj 3x11Vx10A čo samozrejme dlho nevydrží.


30.06.2020 13:22

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Palubné napätie je 14,5 V keď pridám na cca 5000 stupne na 14,9


30.06.2020 13:45

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: FIPOBB: Isto dobre meras? Mas dobry merak? 14,9 je podla mna vela, ale mozem sa mylit, aj ja som len clovek.

Viem, ze tazko pocuvat baterku, ked huci motor, ale negazuje? Pripadne nepocujes bublanie z baterky tesne po vypnuti motora?

Ked si zoberies, ze do tej baterky to tlaci nepretrzite. Viac ako 14,3 by tam nemalo byt. 14,5 ~ 14,7 byva na nabijackach, aby tu baterku nabili skor, co je aj hranica kedy sa zacina odparovat/rozlzkladat voda v baterke.


30.06.2020 13:53

Re: Regulator napatia Honda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

no ja uz tu asi radsej ani nic pisat nebudem, manual XL700V pise, ze ma byt menej ako 15,5V :-O

To ja by som so sebou nosil aj hasiaci pristroj radsej :D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (30.06.2020 13:54)


30.06.2020 21:58

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 

Pozeral som TECH špecifikáciu nového regleru je nastavený na 14,8V tak už naozaj nechápem kde môže byt problém určite meriam správne


01.07.2020 21:52

Re: Regulator napatia Honda

dudo25
 Turista 

Najdi niekoho dalsieho s takou moto,a stretnite sa...


02.07.2020 10:51

Re: Regulator napatia Honda

FIPOBB
 Edvenčr 


Takze stretol som sa z jednym chalanom co ma TA 700 kable ma tak isto teple ako ja po celej dlzke regler je horuci palubne napatie ma pri volnobehu 14,7 V ale ked zvysi otacky na 5000 ma tam 14,3V
co si myslite je to teeda ok alebo mame obaja nejaky problem
PS: od vymeny reglera som presiel cca 500 km a nepozorujem ziadne palenie vodicov ani konektora samozrejme regler je horuci dost stale



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.