Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1547 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26154
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15807)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10347)

Yamaha TZR 125 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha TZR 125 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

04.12.2020 22:10

Yamaha TZR 125

Oto Kacvinský - KAGU1
 Geriatrik 

Ikona

Ahojte jazdí niekto Yamahu TZR 125, prípadne má niekto skúsenosti s touto motorkou? Ak áno tak dajte vedieť zaujíma ma všetko čo viete poradiť. Je to krásny stroj nie často videný v našich končinách a každá rada môže pomôcť. Možno má niekto zabudnuté N.D. v garáži. Prosím dajte vedieť. Ďakujem KAGU.


04.12.2020 23:19

Re: Yamaha TZR 125

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nikdy som nevlastnil, ale pomahal som tomu vstavat z hrobu.
Je to 20-30 rokov stara moto, ktora je dobra aj pre vysokeho cloveka, ako som ja.
V ziadnom pripade by som to ale neodporucal zaciatocnikovi a technicky nezrucnemu v opravach zbehlemu, na 2t zvyknutemu cloveku.
Dovody su nasledujuce.
Je to stara moto, na ktoru teoreticky zozenies vsetko, ale za relativne nemale peniaze.
V priapde ze kupis hajtru, co je tak 89% predpoklad, ze kupis hajtru, lebo 20 rokov sa nove nerobia a v EU toho zas az tak vela nebolo, budes mat stacionarny zrut penazi, z moznostou obcasneho prevezenia.
Vyhoda je, ze ta moto je celkom vysoka, aspon ja si ju tak pamatam, ci bola upravovana netusim. Vyhoda je, ze ak to kupis z papiermi, mozes na tom lietat aj legalne po ceste.
Necakaj od toho velku slavu. skor by som si dovolil napisat, ze necakaj od toho nic dobre.
Ak si niekedy lietal na 2t 125ke, tak ak to je schopne jazdit, tak to jazdi, presne ako 2t 125ka. Ak to niekto neupravoval, alebo neladil a nahodou aj nedo...vil, tak to ma vcelku tah vo vyssich otackach a moze to potesit aj na polnej ceste, dokonca aj v terene, zalezi ale na tom, co si trufas, zlomenu klucnu kost, alebo podobne gulanicove radosti, si vies urobit aj na kolobezke, pripadne lyziach, alebo bicykli.
Problem je, ze ak to kupis, tak mimo SR, co zas znamena, ze na prihlasnie minies priblizne cenu tej moto, ak zrovna nema nenaky problem, ze to nejaka zlatanina a na KO, ti objavia nuance v podobe VIN, alebo nejakej inej nezrovnalosti.

Dalsia vec je vykon. Ony sa robili take skrtene, tusim do 9kW. Ked sa tomu povenujes, co znamena vyfuk, odstranit restrikcie, ine klapky, iny karbec, preladit cerpadlo, alebo miesat mix a obcas cistit vyfuk, dostanes prevadzkovo zravy 2t, ktory sa nezlakne ani 10 litrovej spotreby, avsak vsetko krati zivotnost.
Ak vymeles prevodovku, caka ta tazka tortura zhanania dielov a nakoniec mozes zistit, ze kupa dalsej hajtry, je lacnejsia, ako robit GO.
Mimo ine, aj tlmice a pruziny starnu, origo su nerepasovatelne, niekto napise ze ma repas a je spokojny, ale ja mu neverim.
Niekolko keby...
keby si mal stastie a kupil malo jazdeny kus, po zrelom jazdocovi, najlepsie pani, prva majitelka, ktora moto dostala ako slecna, mala ju 20 rokov v garazi po zabehu, mas krasnu moto.
Keby ta moto nebola po serii ucenia chtivych jazdcov a nemenila majitelov
keby ta moto bola prihlasena v SR a stacil by prepis
keby k tomu bolo dost dielov.

Preto si osobne myslim, ze keby si kupil napr. mierne olietane G310R, dostanes o 30 rokov novsi stroj, ktory ma 25kW, staci ti A2, rovnako ako na tu TZR 125, alebo si kupil podobny stroj, ale novsi a nemusi to byt G310R, budes stastnejsi a ako geriatrika, ta caka pekna staroba a nie hrbenie sa v garazi.
Moj nazor.




05.12.2020 0:15

Re: Yamaha TZR 125

Oto Kacvinský - KAGU1
 Geriatrik 

Ikona

Re: Ahoj Merlin.
Ďakujem za odpoveď.
Aby sme to trochu upresnili, moto už máme.
Nejedná sa o enduro, alebo cross, ale o dosť zlostného cesťáka s hlinníkovým deltaboxom.
V mnohých veciach máš pravdu, čo sa týka prevádzky a ceny náhradných dielov. Preto som aj dal túto tému, lebo mnohým chybám sa pri znalosti dá predísť a slovo skúsenosť pochádza zo slovného základu skúsiť.
Dnes už je to pomaly youngtimer.
Na papieroch už je a jazdí to fakt tak, ako podľa mojich šedivých vlasov 11kW moto jazdiť má.
Čo sa týka krútiaceho momentu, tak už aj tu je to trocha lepšie, lebo niekedy v druhej polovici 80 tých rokov Japonci vydumali výfukovú príveru.
Z ohľadom na podvozok, tak sa odvažujem tvrdiť že momentálne ani jeden výrobca nemá na trhu novú motorku v tejto kategórii s podobným podvozkom. Možno KTM, alebo Yamaha.
Tj: Vpredu 40mm upsidedown a 280mm kotúč s 4 piestom od Brembo, vzadu cantilever a 2 piest Brembo. Kivka má dĺžku 65cm a je cca o 10 cm dĺhšia ako na mojom Bandite.
Môžem potvrdiť že stopí na prednom nie je problém.

Podobné moto ešte mali Aprilka, Cagiva a Gilera. Čo sa týka opráv tak je to vlastne základ na pohárovú okruhovku a zatiaľ som sa nestretol na tej motorke s ničím podstatným, čo by sa nedalo rozobrať a poskladať, prípadne nastaviť. Doniesli sme 10 rokov nie jazdenú motorku, trvalo nám to cca 2 mesiace na oživenie chýba ešte pár drobností a potom ...

Skôr u nových malo objemových motoriek niekde nevidím túto možnosť. Sú to vlastne motorky na jedno použitie /vrátane slávneho KTM/. A decká sa maximálne tak naučia tieto zariadenia používať, ale nič viac.

Žiaľ Euro XXL normy zrušili túto kategóriu motoriek a nahradili ju dvojkolesovými kosačkami ne trávu. /Nemohol som si odpustiť/



05.12.2020 0:48

Re: Yamaha TZR 125

Oto Kacvinský - KAGU1
 Geriatrik 

Ikona

Re: Ešte odpoveď na poslednú vetu Merlin.
Niekedy je lepšie si prečítať ako strieľať od pása.
Svoju Geriatririu si rád užívam na Suzuki Bandit 1200S. Je to síce už taká istá vetchá starenka ako ja, ale zato ešte dokáže prefiknúť aj podstatne mladšie dievčatá.
A to hrbenie sa nad už dávno opustenými dámami ma od tých mojich 15 stich nejako baví. Vieš pred 89 tým mať zaolejované ruky bolo niekde spojené s tým, že chceš jazdiť.


05.12.2020 1:53

Re: Yamaha TZR 125

copy
 Skútrista 

Ikona

u nás to bude asi rarita. Ale v Nemecku ich je asi dosť, majú aj vlastné diskusné fórum forum.tzr-scene.info/index.php?act=idx


05.12.2020 10:28

Re: Yamaha TZR 125

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja nehovorim, ze je to zla masina, ale ze je to stara masina.
Existuju aj nove a lepsie, ze su drahsie, neznamena, ze su drahe.
Ono uz pred 10 rokmi, alebo tusim viac ako 10r. TZR bola skoro 20 rocna masina a nebolo to lahke, prinavratit ju k zivotu.
Pravda je, ze je to na rozoberanie a skladanie celkom jednoduche. Pre cloveka, co vyrastol na jawach a CZtach, babetach a pionieroch, je to prijemna zmena k lepsiemu.
Na miesto opravovania koncepcne 60-70 rokov starych moto, clovek opravuje len 30 rokov staru moto. Aj to sa da povazovat za pokrok, navyse na rozdiel od tuningu pioniera, alebo j. 90, to aj skutocne jazdi, ak sa to poctivo spravi.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.