|
Ahoj chlopy,
Dostal sa mi motor z pioniera len je trochu chorlavý, začnem odzačiatku-
-Motor sa ku mne dostal po asi 20r oddychu na povali kolegu s tým, že on ho poskladal z dvoch motorov čo mal. Samozrejem som ho hneď rozobral a čo som zistil bolo že-
Piest bol pravdepodobne nový- pekný čisto lesklý, trojkrúžkový
Krúžky tiež ako nové, s minimálnou medzerou (aj keď som ju v zápale nestihol zmerať mierkami bolo to výrazne menej ako mám napr na babette ktorá ide na 100%)
Valec nemá jedinú ryhu, bol zaolejovaný
Hlava s výrezom tvaru polgule
Klukovka na čapoch (oskách) bez rýh, styčné plochy pre guferá lesklé
Ojnica bola na tom najhoršie, vôla aj na kluke aj hore v puzdre na piestny čap - nič strašné ale to mi robí starosti.
Prevodovka celkom OK, žiadne odrence na vidličke ani vyklepané zuby.
Zapalovanie (rotor 6 pólov ? vyzuálne podobný babette) tiež OK, kontakty kladivka dosadajú rovnomerne.
Pravá strana motoru s vypínaním spojky je slzička takže ak dobre hovorím je to motor 05 ?
Čo som teda spravil -
Motor som vyčistil a dal mu nové guferá, vystrihol som papierové tesnenia, okolo klukového priestoru som papier ešte pre istotu majzol silikónom aj keď plochy kartrov boli bez rýh. To isté pod valec, motor som skúsil či niekde nefučí tak, že som všetko posprejoval jarovou vodou a pár krát prekopol, bublinka sa neobjavila (aj keď to nieje 100% spôsob, hlavne som pozoroval pod hlavou) pod hlavu som dal tesnenie to má 0,2mm aj keď myslím že u tohto motora ani nemusí byť, sviečka je nová, tiež VN kábel, fajka a veškerá kabeláž od zapalka na indučku a hlavne riadne ukostrené. + nejaké podložky a pod pod. veci do prevodovky a spojky ale o to teraz nejde. Nastavil som zapalovanie podla návodu, odtrh 0,4mm a predzápal 1,6mm pred HU na 0,05mm.
Motor som namontoval, nieje v pinckovi, výfukové koleno je z trubky takého priemeru, aby bol otvor trubky rovnako velký ako otvor vo valci, koncovka je babetta, prevŕtaná pre väčší prepusť spalín- Viem, 2T je citlivý na výfuk, tento výfuk som ale mal na pinckovi ktorého som mal cca pred 5 rokmi a šiel bez problémov a je aj čistý takže by som to nebral ako vadu...... bol trochu problém so zapalovaním kedže ojnica má vôle hore aj dole, nakoniec som dal predzápal cca 2mm, cukol som cukátkom, nakopol a motor okamžite krásne volnobežal.
Problém ale je že do otáčok sa mu nechce, keď pridám plyn, motor sa vytočí ale len asi na 2-3 sekundy, potom plynule zdochýňa akoby mu došlo palivo v plavákovej. Overil som hladinu - bola po vrch plaváku, po opätovnom skúšaní cca 20 krát to isté, posúvanie zapalovania nič nemenilo, spravil som teda to, že som mu pridal a v okamihu ako začal zdochýňať som zastavil prívod benzínu a vypol motor, pozrel do karbecu a hladina je stále na tej istej úrovni.
Dočítal som sa že tryska by mala byť 60ka, tak som ju kupil ale s tou to ide ešte horšie, dal som naspäť 68ku ale stále to nebehá. Zohnal som druhý karbec, nechal ho ležať hodinu ponorený do benzínu, potom kompresorom prefuky kanálikov vzduchu aj paliva, skúšal som tiež striekačkou tlačiť cez všetky kanáliky palivo a vyzeralo to OK ale problém presne ten istý, ihlu som skúšal na všetkych štyroch zárezoch, absolútne bez zmeny. (ponechal som ju teda na druhom z hora) Pozrel som teda znova na zapalovanie, kondík som odmeral a kapacita odpovedala hodnote uvedenej na ňom (tuším 250nF) dal som aj tak druhý no výsledok ten istý.
Zmeral som teda kompresiu, tá mi vyšla 6barov po asi 5 nakopnutiach (po cca 3tom už nestúpala) no nikde som sa nedočítal kolko by mala byť, len niekde na fóre nejaký pán hovoril že by pincek mal mať 11 čo sa mi zdá dosť.
Kedže kolega ten motor pred 20 rokmi skladal z dvoch, napadlo ma či nedošlo k zámene dielov ktoré sa teraz nekamarátia - Ovšem vôbec ma nenapadlo toto riešiť pred skladaním motora, myslel som že rôzne diely ako valec, piest a pod. sú nezámenné.
Otázka teraz je či za takéto chovanie môže napríklad nevhodný piest a ako to spoznať ?
Našiel som si ako rozoznať valec 05 a 21 kde sú rozdiely myslím 2mm v prepušťákoch ale žeby toto zato mohlo ? Tiež ma napadlo či nemôže byť nejaká krátka ojnica alebo jej vybehanie nemôže za nízku kompresiu ale po zhodení hlavy, piest chodí zarovno valca takže to by malo byť OK.
Chcel by som teda objednaž novú kluku, ale kedže v pinckovi sa ale že vôbec nevyznám (babeťťák), radšej si nechám poradiť čo by ešte mohlo byť na vine tak mi snáď niekto poradí, možno som len na niečo zabudol
ďík
|