|
Vatsina moto R100 a R80, bola v stave "paleta" teda moto rozobrata alebo z nej nieco chybalo.
Vyradene v Rakusku, tie najlacnejsie boli vzdy nepojazdne.
Loziska a final drive, vsetko kupis v SKF, nieco skladom, nieco na objednavku.
Kardan byval na tipmoto.com, od moto Červeny z ČB ya facku, kupoval a rozoberal tie iste mrsiny.
..
Na novsich strojoch, od rokov cca 90, boli neriadene katalyzatory.
Od vyfukoveho ventilu na hlave, boli pripojene v lavo a v pravo trubky, potom isla hadica a v komore pod vyduchovym filtrom boli podtlakove ventily.
Tade sa prisavali vyfukove plyny, pri prudkej akceleracii, aby motor trochu menej fukal HC do katu.
Ked sa tie ventily potento, moto stracala vykon, mala taky gumovy chod.
pomocou colortune, stale mala oranzovy deceleracny plamen.
Odstranenim katu, za "hole X" a koncovky ala 1975, problem zmizol, karburatory sa nastavili sroubom bohatosti na optimum a slapalo to pocitovo aj vykonovo lepsie.
Origo koncovky z X bez katu, stale je mozne kupit ako alternativny diel.
Pozor v TP, ak mala od vyroby kat, je zapisane KAT.
U nas sa nemusi riesit.
..
Karburatory boli naozaj viacere typy.
Vatsina tych co boli pre bundesministerium, mali tie vatsie.
Vo vatsine pripadov na vystupe priruby recirkulacie, mali Cu podlozku a recirkulaciu odstavenu.
..
Co sa tyka hlav, nemam tusenie, ale diely ako valce, piesty, kruzky, hlavy, vsetko je bezne dostupne.
Jedno blbe miesto, su gumove manzety trubiek, kde su dvihacie tycky rozvodu.
Tie vplyvom tepla, sa sprdkaveli a na starych motoroch, aj ked dlhodobo nepouzivanych, po rozborke a zborke, aj ked guma bola ziva, pruzna, zacalo liakat olej.
Dnes sa daju kupit ovela lepsie vitonove, alebo silikonove, co ja viem niesu cierne, ale take hnedo cierne a tie uz vydrzia asi zvysok zivota toho motora.
Tie trubky, ak bola moto prevadzkovana v zime, su ocelove pozinkove.
ak sa sol dostala do manzety, tak tam sa spravila hrdza.
Dnes tie trubky sa vyrabaju uz nerezove.
Ak pri rozborke zistis, ze je tam hrdza, nevahaj a trubky daj nove, nerezove, lebo po case to zas zahrdzavie, zacne zas liakat olej.
Vymena tych manziet, trubiek, je taka .. no robota, nie na jedno poobedie.
Dalsia taka lahko opotrebitelna vec, ci uz statim, alebo pouzivanim, su ventilove gufera.
Tam casom zacne papat olej, je to vzduchom chladeny motor, ohrieva sa viac hlava a je to vymenny diel.
Diely na moto-r zozenies bez problemov, je to stara legenda, vsetko je dostupne, ako keby to bolo este vo vyrobe.
Vratane gumovych dielov, manziet atd..
Trochu sice drahsie ako na vseliake olajbane japonce z tych rokov, ale plati poucka o chove opic a bananoch.
..
www.beemershop.com/category/engine-parts-2762.html...
www.siebenrock.com/en/engine-parts/?p=2
|