Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1031 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28457
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16954)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11503)

Dvojventily BMW R100 - R80 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDvojventily BMW R100 - R80 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
29.10.2024 17:28

Dvojventily BMW R100 - R80

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím, je tu niekto kto reálne prevádzkuje tieto posledné OHV dvojventily?
Ideálne by boli BMW R80-100 v prevedení RT či RS, ale ten istý základ má aj GS, R, T .
Rád by som sa o tých brontosauroch dozvedel viac, či ak by bolo možné prísť na pokec a očumy.
Info kľudne tu a kontakt napr. aj do správy a ja sa určite ozvem.
Dakujem


30.10.2024 8:53

Re: Dvojventily BMW R100 - R80

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: tryskac:
Boli casy.
Pred 2ma rokmi sa predalo posledne R80RT.
Boli to vyborne stroje, ak si ich kupil v drazbe, vyradene od Gandemarie, alebo policie.
Ale ony mizli uz v roku 2010.
Prevadzkovo je to nenarocny stroj, treba menit olej raz rocne /M7AD 15W50/
alebo 20W50 M8AD.
Nastavovat ventily, jeden sroub a dekel je dole.
Horsie je to z karburatormi a novym benzinom.
Ak to nejazdi, treba vyliat misky a najhorsie a zhanali gumicky do palivovych ventilov.
Inak ak tam das spojku amorfnu sieben rock, mas dozivotne vystarane.
Ostatne veci su dobre dostupne, aj kruzky a ine.
Stoji to ale relativne vela, ak sa vyskytne problem nieje problem zohnat diely.
Aj tlmice sa vyrabaju a diely alternativne.
Trochu vedelo hnevat rekuperacia vyfukovych plynov, podtlakove ventily a katalyzator neriadeny, najlepsie bolo zaslepit vyduchy od vyfuku a vyfuk dat bez katu.
Ale to su skratka klasicke radosti starych strojov.
Inak ony sa vyrabali velmi dlho, dlhsie ako lietajuce tehly, pretoze su stroje, ktore boli vyrobene este davno po mojej R850R, niekedy v rokoch 1999.
Dobre je zohnat taky stroj, co ma vypletane kolesa.
Krajsie to vyzera a viac vydrzi, ak sa niekde drbne koleso.
Elektrika nezvykla hnevat, ak tak unavene prepinace a spinace.
Dobre boli policajne moto, mali velku baterku, tusim 30Ah, vatsi kastlik.
Civilne mali iba 15Ah a starter je tam ako v aute, velky prud taha a baterka dostava na prdel ta mala.
Ale vybrat baterku a dat dnu, je porod, ožute prsty.
Vatsina veci na tej moto je takmer nesmrtelna.
Obcas skontrolovat uhliky na kruzkoch alternatora je vyhodne, lebo ta neprekvapi niekde elektricka tma.
Zapalovanie byvali 2 typy, jedno autonomne, nezavisle na baterii a po tom take co potrebovalo stavu od baterky.
Doporucujem to nezavisle, lebo roztlacit je to fuska, ale potom to ide ak aj elektrika ostatna nejde.
myslim ze to mavali typy GS.


Dôvod úpravy: upravy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (30.10.2024 9:02)


30.10.2024 19:03

Re: Dvojventily BMW R100 - R80

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: Dˇakujem za info, ak by sa nikto neozval, mal som práve Teba v pláne otravovať písaním či telefónom a ešte jedného pána za Moravou.
Nerozumiem textu čo píšeš o rekuperácii - ja som si myslel, že je to len prisávanie vzduchu do výfuku - nechápal som načo. Fakt sú vo výfukoch neriadené katy? To by ten "SAS" mal význam.
Mám ešte pár otázok staršie vezrie mali klasickú kyvku, slabšie brzdy vraj horšie jazdné vlastnosti, ale silnejší motor 70k s vačšími karbmi a aj ventilmi.
Novšie monolever, brembáče a nižší výkon 60k.
Máš nejaké info o reálnych vlastnostiach jednotlivých modifikácií?
U nových je kompr. pomer 8,5 u starých 9,5 nevieš niečo o znižovaní hláv?
Ako je to s výdržou koncáku a kardanu?
Sú tam bežné ložiská či špeciály?
Tuto ma dosť straší tento článok, v ňom to nevyzerá to moc na nesmrtelnosť. :-O
www.motorradonline.de/klassiker/kaufberatung-bmw-zweive...


31.10.2024 9:12

Re: Dvojventily BMW R100 - R80

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Vatsina moto R100 a R80, bola v stave "paleta" teda moto rozobrata alebo z nej nieco chybalo.
Vyradene v Rakusku, tie najlacnejsie boli vzdy nepojazdne.
Loziska a final drive, vsetko kupis v SKF, nieco skladom, nieco na objednavku.
Kardan byval na tipmoto.com, od moto Červeny z ČB ya facku, kupoval a rozoberal tie iste mrsiny.
..
Na novsich strojoch, od rokov cca 90, boli neriadene katalyzatory.
Od vyfukoveho ventilu na hlave, boli pripojene v lavo a v pravo trubky, potom isla hadica a v komore pod vyduchovym filtrom boli podtlakove ventily.
Tade sa prisavali vyfukove plyny, pri prudkej akceleracii, aby motor trochu menej fukal HC do katu.
Ked sa tie ventily potento, moto stracala vykon, mala taky gumovy chod.
pomocou colortune, stale mala oranzovy deceleracny plamen.
Odstranenim katu, za "hole X" a koncovky ala 1975, problem zmizol, karburatory sa nastavili sroubom bohatosti na optimum a slapalo to pocitovo aj vykonovo lepsie.
Origo koncovky z X bez katu, stale je mozne kupit ako alternativny diel.
Pozor v TP, ak mala od vyroby kat, je zapisane KAT.
U nas sa nemusi riesit.
..
Karburatory boli naozaj viacere typy.
Vatsina tych co boli pre bundesministerium, mali tie vatsie.
Vo vatsine pripadov na vystupe priruby recirkulacie, mali Cu podlozku a recirkulaciu odstavenu.
..
Co sa tyka hlav, nemam tusenie, ale diely ako valce, piesty, kruzky, hlavy, vsetko je bezne dostupne.
Jedno blbe miesto, su gumove manzety trubiek, kde su dvihacie tycky rozvodu.
Tie vplyvom tepla, sa sprdkaveli a na starych motoroch, aj ked dlhodobo nepouzivanych, po rozborke a zborke, aj ked guma bola ziva, pruzna, zacalo liakat olej.
Dnes sa daju kupit ovela lepsie vitonove, alebo silikonove, co ja viem niesu cierne, ale take hnedo cierne a tie uz vydrzia asi zvysok zivota toho motora.
Tie trubky, ak bola moto prevadzkovana v zime, su ocelove pozinkove.
ak sa sol dostala do manzety, tak tam sa spravila hrdza.
Dnes tie trubky sa vyrabaju uz nerezove.
Ak pri rozborke zistis, ze je tam hrdza, nevahaj a trubky daj nove, nerezove, lebo po case to zas zahrdzavie, zacne zas liakat olej.
Vymena tych manziet, trubiek, je taka .. no robota, nie na jedno poobedie.
Dalsia taka lahko opotrebitelna vec, ci uz statim, alebo pouzivanim, su ventilove gufera.
Tam casom zacne papat olej, je to vzduchom chladeny motor, ohrieva sa viac hlava a je to vymenny diel.

Diely na moto-r zozenies bez problemov, je to stara legenda, vsetko je dostupne, ako keby to bolo este vo vyrobe.
Vratane gumovych dielov, manziet atd..
Trochu sice drahsie ako na vseliake olajbane japonce z tych rokov, ale plati poucka o chove opic a bananoch.


..
www.beemershop.com/category/engine-parts-2762.html...

www.siebenrock.com/en/engine-parts/?p=2


31.10.2024 9:35

Re: Dvojventily BMW R100 - R80

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Na rychlo som prebehol ten clanok.
A sulasim.
A ako som pisal..
Manzety tych vodiacich trubiek..
..
a posal som aj pred tym..
Olej!
Nedavaj tam syntetiku.
Tam patria hnusne stare oleje, SAE 15W50, 20W50, idealna specifikacia SE/CC
Doelzite je aby olej bol odolny proti nizko a vysokoteplotnym usadam.
U nas kedysi zatracovane oleje paramo, madit, mogul MOGUL M7ADS III 20W-50
TRYSK M8AD, EXTRA
SAE 15W-50, 20W-50
eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaDokumentace...

Mozu ma tu vsetci hejtit, ale tie oleje tam patria, mozes zavolat do BMW, alebo panu Frank Wilke, potvrdi ti to.


04.11.2024 10:26

Re: Dvojventily BMW R100 - R80

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Merlin ďakujem za rady. No ja by som tam syntetiku určite nedal. Ja nedám syntetiku ani do motorov kde vraj môže ísť, skrátka minerál s aditívami-plosyntetika? mi je nejak "symaptickejšia". Samozrejme ak je u niečoho predpisaná syntetika nie je čo riešiť.
Ale na inzerátoch u germánov som videl priložené faktúry so servisu a Tí si z toho ťažkú hlavu nerobia :'( .
Inak chcel som Ti oponovať, že tie trubky medzi výfuk-airbox je skôr SAS, ale ked som si pozrel katalóg, tak je to fakt niečo ako primitívny EGRventil - prisávanie spalín do sania.
Ešte dve otázky ak by si náhodou vedel.
Od ktorého roku by motor-sedlá ventilov nemali mať problém s bezolovnatým palivom?
A dve sviečky na valec je normál /v nejakých ročníkoch/ či to je nejká úprava?

p.s. To fakt nikto ďaľší nemá takéto motorky alebo ani nemá s nimi skúsenosti?


05.11.2024 8:04

Re: Dvojventily BMW R100 - R80

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Skusenosti ma najskor Francuz.
On totiz zazil dobu, ako mlade ucho v bavaria auto-moto, ked u nas mali este tieto moto policajti.
Lebo ja som od neho cerpal rady a mudrosti, ked som skladal z mrtvol frankensteinov.
Sedla ventilov uz v 70tych tokoch nemali problem z bezolovnatym benzinom.
Predpokladam, ze aditiva na baze olova, sa uz v koncom 60tych rokov v NSR nepouzivali /bolo to drahe/
Dvojsvieckove hlavy boli a jednu som videl.
Mala jednu dieru zaslepenu.
Predpokladam, ze to bola povodne R80GS, alebo R100GS, ktora bola skladana v podmienkach nejakeho nedostatku. Zapalovanie som na dvojsviecku nevidel na zivo.
Inak velmi dobre voditka na identifikaciu vseliakych nuanci, je Haynes
vid tu.
www.ebay.co.uk/itm/202767711994?_skw=Bmw+R80+Haynes...

ja viem ze to v papierovej forme je asi blbost, ale ono mat a listovat je lepsie, ako 3 hodiny klikat a nenajst.
gmoto.sk/servisna-kniha-haynes-bmw,451443.html...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.