Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10592)

Neapol, Pompei, Capri, .... - Diskusné fórum - Moto turistika

Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?

Značky: Cestopis, Tip, Mapa, GPS, Batožina, Plánované, Skúsenosti.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNeapol, Pompei, Capri, .... - Diskusné fórum - Moto turistika

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok

Značky: Plánované.

10.04.2010 18:54

Ikona

nepises, nepises, co ta tam zlikvidovala mafia?

01.04.2010 21:34

dáme opäť trošku:

01.04.2010 – štvrtok
Dnes veľa jazdenia – Pompei – Salerno – Atena Lucana – Castel S.Lorenzo – Vallo della Lucania – Alfano – Sanza – Buonabitacolo – Salerno – Pompei – cez 400 km.
Dnes sme spojili jazdenie po diaľnici s jazdením po národnom parku opäť s nekonečným množstvom zatáčok, stúpaní, klesaní, no na zbláznenie, ale inak výborne. Bolo aj užitočne, nakúpili sme olivový olej opäť u pestovateľa, doma nás určite pochvália. Dnes si Peťo na V-Strome pochvaľoval a aj ja som nasával základy správneho „edvenčira“. Po dnešku viem, že sliepka a pes ti hneď uhnú z cesty, koza a ovca so zaváhaním, ale uhnú, ale kôň, to je iný pán, až po dlhšom čase nám dovolil obehnúť ho, ale len z jednej strany. Tak isto som zistil, kde chodia naši cestári na skusy, asi tak 50 – 60 km sme išli po kombinácii šotoliny s rozbitou cestou, ale pravdupovediac v prekrásnom prostredí. Ale poslal nás tam navigačný, takže sa nebudeme sťažovať. Konštatujeme to ale ako pekný výlet v super kopcovitom prostredí, pričom z vysokých kopcov je samozrejmosťou i pohľad na vzdialené more, i keď ku koncu sa spolujazdkyni na V-Strome podarilo kýchnuť do prilby, takže zo záveru výletu veľa nemala, údajne nebolo aj tak už čo pozerať, i keď my, čo sme videli, máme iný názor. Už prakticky za tmy sme sa vrátili do kempu a uvidíme, čo bude zajtra.

31.03.2010 21:32

pekne, pekne

31.03.2010 20:57

Re: Neapol, Pompei, Capri, ....

včera sme dali pauzu, boli sme vlakom v Neapole, takže po dnešku trochu pridávam:

31.03.2010 – streda
Po dni odpočinku je dnešný plán vopred dohodnutý – Capri. Ostrov je luxusným rekreačným strediskom a dlho bolo pôžitkárskym útočiskom cisárov, umelcov, spisovateľov a zahraničnej smotánky. Dnes je ostrov, ktorý meria púhe 3 km na šírku a je dlhý 6 km zaplavovaným nájazdami výletníkov, ktorý hľadajú jeho trochu už zabudnuté čaro.
Trasu sme si dali Pompei – Sorento – Capri – Sorento – Positano – Amalfi – Pompei. Bolo to do určitej miery zopakovanie posledného ale nevedeli sme odolať čaru poloostrova a preto sme si dali repete. Pri ceste naspäť sme trochu zmenili trasu z Amalfi cez Bomerano a Traliu a vošli sme do Castellamare di Stabia, krásne pohľady nakoľko sme vystúpali prakticky z nuly na pobreží do asi 600 m.n.m. a stále sme boli prakticky pri pobreží, čiže výhľady užasné a človek stále premýšľa na čo sa skôr pozerať lebo čo sa týka zátačiek a stúpania je to plne porovnateľné napr. s GG v Rakúsku. Tu je jedno, kade jazdíte lebo jedna časť je krajšia ako druhá. Príjemne unavení sa podvečer vraciame do kempu v Pompei.

31.03.2010 20:17

zijes fero? Co nepises?

29.03.2010 21:55

Lubenko

Chlapci drzte sa [dobre] [dobre]

29.03.2010 21:11

trošku podráždim:

29.03.2010 – Pondelok
Dnes sme urobili trasu Pompei – Salerno – Pasteum – Roccadaspide – Vallo della Lucania – Police – Acciaroli – Agropoli – Salerno – Pompei – cca 250 km.
Pasteum je krásny archeologický súbor – stredobodom pozornosti sú tri krásne zachované dórske chrámy, považované za krajšie ako v samotnom grécku. Prešli sme areál, nakúpili drobné darčeky a týmto sme na dnešok vyčerpali kultúru a venovali sa hlavne jazdeniu po nekonečne kľukatých cestách v krásnom prostredí. Zdalo sa nám, ako keby sa tu zastavil čas. Pristavili sme sa pri jednej pani, nakoľko sú tu v tomto kraji samé olivovníky a mali sme záujem o „extra panenský olivový olej“, t.j. bez akýchkoľvek chemických prísad a vyrobený len vylisovaním za studena. Trafili sme klinec po hlavičke, pani nás odviedla k nim domov, v pivnici nám z nerezového suda natočila 2 razy po 2 litre krásneho číreho oleja, pozvali nás na kávu a na dôvažok nechceli za ten olej nič. Boli sme ale neodbytní, takže sme im nanútili 15 euro a spokojní sme odišli. V zabudnutej samote sme objavili domácku pizzeriu, kde sme sa nechali zase pohostiť super obedom – rôzne druhy salámov, šunky, syrov, špagiet, trošku vínka, káva. Až sme sa obávali, že nevylezieme na moto, ale všetko sme zvládli. Jazdou priamo po pobreží medzi borovicami a palmami sme sa presunuli ku Salernu a potom nudnou diaľnicou až do Pompei. Krásny deň, slnko a kopec zážitkov máme za sebou a budeme sa tešiť na zajtra.

29.03.2010 5:59

[dobre]

28.03.2010 19:56

Re: Neapol, Pompei, Capri, ....

no, deň odchodu nastal, tak si dovolím vám sem poslať dáke poznatky z ciest, budem postupne dopĺňať:

23.03.2010 - utorok
Odchod a prakticky úplne nezáživná cesta z Bratislavy do San Marina. Pri Rimini je odbočka na San Marino pri stálom stúpaní idete prakticky od pobrežia, čiže nulovej nadmorskej výšky a do San Marina nastúpate na asi 650 m.n.m. Ubytoval som sa v kempe Centro Vacanze San Marino na ulici Strada San Michele 50 vzdialeného cca 3 km od historického centra mesta San Marino.

24.03.2010 – streda
Prebúdzam sa do zamračeného chladného rána, ktoré veští aj možnosť dažďa, ale táto hrozba sa nanapĺňa, takže deň ostáva pod mrakom. Pohrdnem miestnou dopravou a patrične pripravený (naivná domnienka) z domu sadám na bicykel. Trochu z môjho optimizmu mi ubral pohľad po pár metroch – historické centrum mesta sa ako pevnosť s hradbami prakticky úplne stráca v opare. No nič sa nedeje, preraďujem na najľahší prevod a po pár metroch tuším, že to bude výkon čiastočne porovnateľný s dávnymi obyvateľmi, prípadne dobyvateľmi skalného brala. Počas ťažkého šliapania do skutočne strmého kopca sa mi pri pohľade na skalu vytvárajú asociácie s iným známym bralom – Monaco a uvedomujem si, že opevnenia postavené na takýchto bralách poskytovali skutočne pomerne veľkú výhodu. Sporadicky stretávam aj iných cyklistov, ale tí majú určite dáke špeciálne bicykle lebo ma s podivuhodnou ľahkosťou predbiehajú.
Mesto je zmes úzkych uličiek, dnes prakticky zmes rôznych predajní suvenírov, filatelistických potrieb a hlavne predaj rôznych zbraní – pištole, pušky, luky, kuše a hlavne nepreberné množstvo nožov na štýl Ramba spolu s boxermi a vrhacími zbraňami. Zbraní je tu asi najväčší výber.
25.03.2010 – presun do Pompei.
Podvečer prichádza prvá osádka z Bratislavy, motorka na prívese V-Strom, vybalíme a tešíme sa na ďalší deň.

26.03.2010
Dnes sme sa dohodli povoziť sa po Sorrentskom poloostrove, takže dávame trasu Pompei – Sorrento – Positano- Amalfi-Salerno a späť do Pompei. Sorrentský poloostrov je považovaný za najkrajší v Taliansku, som tu druhý raz a určite nie posledný. Slniečko pekne svieti, zapadáme do chaotickej dopravy vychutnávame jazdu po krásnom skalnatom pobreží, obdivujeme celé pobrežie, priebežne kávičkujeme, poprechádzame sa po romantickom Positane a tešíme sa z krásneho počasia a super jazdenia ako malé deti.
Podvečer sa vraciame do Pompei a očakávame 3 motorky z susednej Moravy, ktorí doplnia našu skupinu na 5 motoriek. Chlapci s jednou spolujazdyňou prichádzajú podľa plánu, motorky na prívese, všetci unavení ale samozrejme radi a tešia sa ja vozenie.
27.03.2010
Po dohode z predchádzajúceho dňa dávame dnes Neapol a treba aj vyšľapať na Vezuv. Ledva stíhame sa prispôsobovať miestnej hektickej doprave a už sme vpadli rovnými „nohami – kolesami“ do úplného centra pri prístave, takže sa trochu povozíme cez uzučké uličky popod visiace šnúry s prádlom, jastríme okolo seba lebo nevieme, či náhodou obyvateľstvo Luníka IX sa sem nepresťahovalo, ale ideme 5 motoriek spolu, takže nemáme žiadny problém. Je to ale presne, ako vo filmoch – paráda.
Okolo obeda sa presúvame popod Vezuv, 2 motorky z Moravy nám po ceste v prudkom stúpaní a serpentínach trošku padli na zem, ale odniesli si to len drobné oderky na moto, inak všetko v pohode. Parkujeme pod úbočím sopky a potom hodinová šlapačka do kopca. V tom našom oblečení, trošku zaberák, ale ten výhľad na celý sorrentský záliv, Neapol a okolie stojí za to. Spokojní sa vraciame poobede späť do Pompei a tešíme sa na ďalší deň.

23.03.2010 16:21

juroke

Ikona

Feri-ja sa tiež pripájam a želám veľa pekných zážitkov a šťastný návrat

22.03.2010 19:49

Ikona

stastnu cestu a vrat sa vcas, lebo v maji ficime na Korziku. Nazdar

22.03.2010 15:54

Re: Neapol, Pompei, Capri, ....

no tak panstvo, čas sa naplnil, sneh zmizol, oteplilo sa, zajtra odchádzame do Neapola, takže ak bude pripojenie, tak sa budem priebežne ozývať a podelím sa o zážitky

22.02.2010 14:47

Suma veľmi individuálna, BA - Neapol je cca 1 400 km, diaľnica (ak si dobre pamätám) jedna cesta okolo 80 - 100 euro (auto+vozík), ubytovanie v kempe (bungalov) 30 - 50 euro na noc, no a potom kto koľko minie. S vozíkmi je problém s váhou, obidva majú v TP maximálnu hmotnosť celého prívesu po 400 kg a z toho dôvodu tam nedáš 2 moto. Požičovne požičiavajú vozíky na moto za pár drobných (za 4 dni som platil asi 30 euro).

22.02.2010 12:50

Do7v

Ikona

Ahoj. Prosím napíš aká je predpokladaná suma? Nedá sa na vozík 2 motorky? Dík.

22.02.2010 1:31

Jaro39r

Ikona

Opravujem stastnu cestu a navrat domov plny zazitkov zelam. [dobre]

22.02.2010 1:30

Jaro39r

Ikona

Bol som tam vsade.Rim,Vatikan,Neapol,ostrov Ischia,ostrov Capri,sopka Vezuv,Pompeje,Sorentsky zaliv a prekrasna piratska dedina Amalfi smerom z Neapola na Mliecne Hory,kde sa vyraba svetoznamy syr Mozarella z ciernych krav,cesta sa klukati okolo mora velmi uzkou cestou.ale pre motorky v pohode,pobliz dediny Amalfy je ostrov v mori vidiet od cesty neboheho hudobnika Fredyho Merkuriho,este som zabudol na mestecko Podsolie a od tial sa plavi trajekt na ostrov Ischia,z toho mestecka pochadza Sofia Loren,je to super trasa a srastnu cestu prajem. [dobre]

21.02.2010 1:34

robbie
 Edvenčr

caute. ja som ten druhy v partii :-) tesime sa ako male deti. vraj je to tam naozaj pekne. z ciech idu tri motorky, stretneme sa s nimi v kempe. ude to tak ako pisal plechovkar, spolu ale aj individualne. uz aby sme tam oli. dnas idem nachystat motorku

20.02.2010 22:46

pind
Darca Krvi  Turista

Ikona

super plan, toto vsetko som precestoval aj ked nie na moto + cestou Rím a Florencia. Chodte urcite na Vezuv, samotny Neapol nie je az tak zaujimavy (jedine ze by ste isli pozret na SSC Napoli a Hamsika). Pompeje urcite, tie su vyborne, takisto aj ostrov Capri na jar bude urcite uzasny, kveciny a tak, baby si mozu kupit vonavky :-)

20.02.2010 20:18

Edvenčr

Mno platené parkoviská v Neapole...Nemôžem hovoriť o všetkých, ale to kde sme nechali my auto, úplné Kocúrkovo.
Kľúče sme museli odovzdať pri závore s napísanou SPZ a typom auta na papieriku. Žiadne opísanie údajov z dokladov ani nič iné. Po pozretí mesta sme sa vrátili späť, len som pánovi v búdke povedal aké chcem kľúče a nič viac mu nebolo treba. Lenže namiesto našich kľúčov so znakom Nissan mi dal kľúče od Mercedesu. Proste mal ťažko v p*či a ďalej si čítal nejaký zajkovský časopis. Predstava že toto by spravil niekomu s našimi kľúčami a dotyčný by si povedal, že sa mu auto pozdáva...Koniec [zle]
Už mám čo-to pocestované, ale toto sa mi fakt ešte teda nestalo.

20.02.2010 20:01

Re: Neapol, Pompei, Capri, ....

predbežná dohoda je, že z BA ideme 2 autá a každé ťahá vozík s moto, jedno auto má v pláne ísť na jeden záťah, druhé 2 dni s prenocovaním po ceste. Ubytovanie v campe Spartakus (Pompei), kto chce karavan,stan, bungalow, auto (všetko je v campe) - ako kto chce. Každý deň robiť výjazdy (Neapol, Vezuv,Capri,Ischia) s návratom späť. 1-2 dni sa len voziť po Sorrentskom poloostrove (krása). Samozrejmosťou je, že každý si môže robiť program sám, neviem ako to bude s tými čechmi lebo ich nepoznám, ale predpokladám rovnaký postoj - kto chce sa pridá, kto nechce urobí si program sám, môj prípad lebo napr.Pompei sa mi nechce vidieť už tretí raz, je tam ale krásne a je čo robiť.

Nathan
mne sa ten chaos tam páči, ja mám ale skúsenosť, že na platenom parkovisku ju ani nemusíš zamknúť. inde samozrejme vysoké riziko

Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (20.02.2010 20:03)

20.02.2010 19:59

Edvenčr

Tých 9 dní je akurát (ak teda máte na cestu tam a späť 4dni). Minulý rok som to skoro celé absolvoval. Ale Neapol by som určite vynechal. Najmenej zaujímavé mesto v akom som zatial bol a motorku by som tam len tak stáť rozhodne nenechal...

20.02.2010 19:46

lado

Ikona

Napíš niečo bližšie napr.či chcete nocovať v penzióne alebo v stane koľko km denne spravíte?

20.02.2010 18:33

Neapol, Pompei, Capri, ....

Môj pôvodný návrh ísť v marci na Sicíliu som musel zredukovať, takže zatiaľ 2 moto z BA a dáke české sa majú pridať, takže akuálny plán 27.3.-4.4.2010 do okolia Neapola, čiže návšteva Neapola, Ischia, Pompei, Vezuv, Capri, Sorentský poloostrov - na jeden týždeň aj veľa, kto by mal viac času, tak by potešilo lebo neďaleko je napr. aj Rím.
Pridá sa ešte niekto?

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.