Anketa:
Otvorenie motocyklovej sezóny 2015 - I.ročník - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Otvorenie motocyklovej sezóny 2015 - I.ročník
Kedy: | 18.04.2015 10:30 - 18:00 |
---|---|
Kde: | ŠTERUSY ![]() |
Kto: | Dana Vadíková (Dana21) vás pozýva |
Kontakt: | dvadikova@gmail.com, 0917092963 |
podujatie pod záštitou obce Šterusy pri Piešťanoch
Zraz: od 10,30 hod
12.00 omša pod holým nebom s posvätením motoriek
13.00 výjazd na trasu - trasa má cca 55 km
kolónu zabezpečuje polícia
po návrate do obce sa podáva - guláš (motorkári zdarma), ďalej cigánska, pripravená je tombola, bude vystavený okruhový špeciál - motorka, hudobná produkcia : country skupina "JAKO KEDY"
Diskusia:

Otvorenie motocyklovej sezóny 2015 - I.ročník
Danka má asi prácu s prípravou. V najhoršom sa prevezieme. |
1.ročník Otvorenia motorkárskej sezóny v Šterusoch 18.4.2015 - POĎAKOVANIE
Vážení priatelia, známi, fanúšikovia a priaznivci motoriek, - ďakujem Vám všetkým, ktorí ste sa zúčastnili a svojou účasťou ste podporili 1. ročník otvorenia motorkárskej sezóny v Šterusoch - 18.4.2015. Verím, že o rok sa stretneme opäť! |
Re: 1.ročník Otvorenia motorkárskej sezóny v Šterusoch 18.4.2015 - POĎAKOVANIE
zdravim, bol som pozret ,bola to super akcia.dalši dôkaz toho že aj male kluby dokažu urobit dobru akciu. |
Re: 1.ročník Otvorenia motorkárskej sezóny v Šterusoch 18.4.2015 - POĎAKOVANIE
fotečky nebudú? |
Re: 1.ročník Otvorenia motorkárskej sezóny v Šterusoch 18.4.2015 - POĎAKOVANIE
len tie fotečky treba sem zavesiť........... |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!