Anketa:
MOTOSTRETNUTIE pod Ostrou Lúkou 2015 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťKedy: | 12.09.2015 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Parkovisko pod Ostrou Lúkou ![]() |
Kto: | Wercicaaa (Wercicaaa) vás pozýva |
Kontakt: | wercicaaa@gmail.com , 0904 299 188 |
Tešíme sa na stretnutie s Vami!!
V prípade záujmu ubytovanie zabezpečené. Bližšie info na mieste.
www.facebook.com/events/1483212288645630...
Diskusia:

MOTOSTRETNUTIE pod Ostrou Lúkou 2015
facebúk píše že: |
MOTOSTRETNUTIE pod Ostrou Lúkou 2015
....nakoľko je do začatia akcie pár hodín a facebúúúčik nechce spolupracovať, fakt by bodlo hodiť program sem na stránku....hmmm??? |
MOTOSTRETNUTIE pod Ostrou Lúkou 2015
No, podľa odpovedí a záujmu tu sa tam asi stretneme my štyria |
MOTOSTRETNUTIE pod Ostrou Lúkou 2015
....Roberto aj vo štvorici po opici stačí...., veď vieš, že aj my dvaja sme kolektív a aký skvelý!!!! |
MOTOSTRETNUTIE pod Ostrou Lúkou 2015
Eeeeeej, pravdu máš Upravené 1 krát. Naposledy upravil Robo1 (11.09.2015 20:34) |
MOTOSTRETNUTIE pod Ostrou Lúkou 2015
Zaciatok by mal byt uz o 10:00 co mam unformacie |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!