Anketa:
Otvaranie ciest na Hornej Nitre - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Otvaranie ciest na Hornej Nitre
Kedy: | 23.04.2016 10:00 - 14:00 |
---|---|
Kde: | Bojnice, Handlová ![]() |
Kto: | Tragy (tragy) vás pozýva |
Kontakt: | www.rockers.sk |
Tešime sa na Vás.
Diskusia:

Otvaranie ciest na Hornej Nitre
Re: guliverr: v Žiari moc nevyšlo. Dúfam, že objednali lepšie, chcem prísť |
Otvaranie ciest na Hornej Nitre
Perfektna akcia dakujeme. Len chcel by som vidiet aspon jedno video zo vyjazdu. |
Otvaranie ciest na Hornej Nitre
Re: lomitko: |
Otvaranie ciest na Hornej Nitre
|
Otvaranie ciest na Hornej Nitre
Stowasser - bola to skoda ale krizom cez pol bojnickeho namestia je od soboty pas oleja |
Otvaranie ciest na Hornej Nitre
málo gulášu |
Otvaranie ciest na Hornej Nitre
Re: ziskop: Odchádzali sme ako poslední o 15°° hod, a žiadny pás oleja sme nevideli.. Máš pravdu, ak sa stane takáto vec, je to max. nepríjemné a nezodpovedné od toho, čo sa mu to stane...... |
Otvaranie ciest na Hornej Nitre
Vyhlasoval som to , ale ak poznáte motorkára, čo na námestí v Bojniciach stratil klúč od brašne , tak ho má u nás v klube / Terathels c.t.c. /. Stačí zavolať, odovzdáme. Škoda by bolo meniť všetky zámky..... |
Otvaranie ciest na Hornej Nitre
stengros - nepamatam si presne ale bolo to povyse square-u s topa tam bola spravena jak chodili po namesti moto smerom hore a henta jedna zjavne odbocila tam na namesti do dvora jedneho z podnikov.. Nepamatam si presne co to bolo nejak extra mi to zily netrhalo..ale bolo to tam .. Neslo to cez komplet cele namestie. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!