Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - ziskop
Login: | ziskop Offline | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | ||||||||
Môj štýl: | ![]() | ||||||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 22 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | ||||||||
Motorka: | BMW R 1200 GS Adventure 2015 | ||||||||
Mesto: | Bratislava-karlova ves (Slovensko) | ||||||||
Čas registrácie: | 08.07.2013 17:14 | ||||||||
Posledne prihlásený: | 09.10.2023 14:59 | ||||||||
Ďalšie motorky:
| |||||||||
Niečo o sebe:"Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of a car window" |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 3 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 11 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 3 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 51
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom ziskop: 882
- Zobraz témy ktoré otvoril ziskop
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil ziskop
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
15.05.2015 - Patrik Žiško - ziskop Čitatelia: 10730 [Vaše stroje - Moja úprava]

Hliníkové kufre Marselus
Kufre Marselus sú stvorené motorkárom pre motorkárov. Na rozdiel od veľkých výrobcov, vie byť každý jeden kus vyrobený práve pre Tvoju najmilšiu a za cenu, ktorá z nich robí silnú konkurenciu aj tým najlepším.
26.11.2014 - Patrik Žiško - ziskop Čitatelia: 12014 [Vaše stroje - Moja motorka]

Piaggio Beverly BV350 SportTourer - skúter na všetko
Do obchodu po rožky 150km/h či motodovolenka. BV350 zvládne oboje s nadhľadom. Vraví sa mu aj "pekná Vespa" či "moderná Vespa". Dizajn je moderný, odkladací priestor obrovský, budíky prehľadné a spodné partie pohodlne usadené. Má vôbec nejaký mínus ? Uvidíme.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!