ISSN 1336-6491 | Online: 2080 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

MotoGP Českej Republiky 2016 - Moto GP - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Moto GP - MotoGP Českej Republiky 2016

Kedy:21.08.2016 09:00 - 19:00
Kde:Masarykov okruh, Grand Prix, Brno, Česko Masarykov okruh Grand Prix, Brno
Kto:Redakcia vás pozýva
Kontakt: www.fim-live.com/en/
MS cestných pretekov motocyklov Grand Prix 2016

Miesto konania akcie:

Masarykov okruh Grand Prix, Brno

Mapa:

Diskusia:

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
22.08.2016 9:05

MotoGP Českej Republiky 2016

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Boli sme, videli sme, tlieskali sme...Vale zasa ako Boh...to je jednoducho chodiaca legenda!

VR46!!! [dobre] [dobre]


22.08.2016 10:01

MotoGP Českej Republiky 2016

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

jojo, skoda ze mu to nevyslo na vitazstvo. Prvy pretek, ktory som v tejto sezone pozeral a fasa zaujimavy.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (22.08.2016 10:01)


22.08.2016 10:10

MotoGP Českej Republiky 2016

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No, podľa rozhodnutia o vhodných gumách /keď sa ich kopu oklamalo 2 či koľko týždňov dozadu/ mal ten ktorý šancu vyhrať. V nedeľu to 46ke vyšlo a keby dal obe M, tak je prvý.


22.08.2016 10:12

MotoGP Českej Republiky 2016

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

[dobre]
Boli sme, videli sme, tlieskali sme, skoro sme zinfarktovali. Aj keď sme zmokli a brodili sa blatom, atmosféra výborná.
Vale [dobre]
Cal [dobre]
West [dobre]
3ky aj Rookies [dobre]


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »