Anketa:
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo - Pionier - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťPionier - Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
Kedy: | 29.10.2016 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | MX Trať Kechnec - ISDE 2015, Slovensko ![]() |
Kto: | krampus (krampus) vás pozýva |
Kontakt: | www.facebook.com/pioniercrossvychod |
Miesto konania akcie:
MX Trať Kechnec (ISDE 2015)Mapa:
Diskusia:

Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
Termín preteku sa z technických príčin prekladá na 29.10.2026 |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
Tak už sa to blíži, bude treba pincla zvesit z klinca |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
veru, dofúkať gumky, namazať lancušik a tradá! |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
helou, dake blizsie info ohladne pretekov na pekacoch kde sa da najst? |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
napr. .: www.facebook.com/pioniercrossvychod/?fref=ts , nájdeš tam aj pravidlá, len je treba rolovať nizšie. |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
nasiel som pravidla, uz len zacat chodit. Na vylet s rodinu super akcie |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
Keď môžem, chodím ako divák, síce len tu po východe ale môžem potvrdiť že to je fakt super zábava... A tá atmosféra v depe medzi pretekmi, keď každý niečo ladí a dáva čo to dokopy |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
Na pionierkoch sme začínali a na nich aj skončíme |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
jeden zije, facha dobre, len musim ventil nadrze urobit, moje zaciatky na nej, potom bracho uzival si ju. Takych 25 rokov a nic servisovania na nej nebolo, teraz asi tri roky odstavena. Este mustanga dat dokopy musim, nejde elektrika |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
Re: copo: Ty už nestrácaj čas točením videí, nalož pinčla príď... kua... Jeden ti stačí... Zvyčajne |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
uz aj pneu mam, ale vikend musim doma makat, pada mi susedov hlinenny plot do dvora. Susedia na to drbu, ze ked chcem plot nech si urobim. Kua neplanovana robota, ako tak som to dnes podoprel, kupil zelezo na novy plot, zajtra stlpy betonovat, piatok vystuhy na plech. Sobotu pridu plechy a mozem makat. V sobotu si sused najde 30 metrov 2m vysokeho hlinenneho muru u seba na dvore, rovno mu ho tam jeepom potlacim |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
Práve som sa vrátil z Kechneca. |
Pionier cross - Celoslovenský seriál 7. kolo
Re: krampus: neudržal prekvapko??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (28.10.2016 13:16) |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!