Anketa:
MX Trať Kechnec (ISDE 2015), Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Miesto Záverečného motokrosu - ISDE - Šesťdňová Košice 2015
Všetko o ISDE - Šesťdňová v Košiciach 2015 nájdeš TU.
Kechnec, motokrosová trať
Články:
- Pozvánka: Jesenná Motoride XL Enduro Rally 2014
- A je dobojované! Seriál piatich podujatí Lumarkt Cup-u vyvrcholil v Kechneci!
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015
- Šesťdňová Košice 2015 - Jaroslav Katriňák otestoval trate
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov
- Motoride XL Enduro Rally 2015 - novinky, foto, video týždeň pred štartom
- Článok č. 7124 neexistuje.
- Motoride XL Enduro Rally 2015 Tuhrina - Výsledky, foto a pohľad na akciu
- Pionier cross Kechnec 29. 10. 2016 - Celoslovenský seriál 7. kolo
- Sezóna ESX cup 2017 zahájená v Kechneci, najrýchlejším jazdcom bol Jaroslav Antalič
- Blog: Prestavba BMW R1150GS RR Enduro by Awia dokončená (sezóna 2021)
Fotogaléria:
12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - majkyke

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

12.09.2015 - Awia

18.09.2014 - radkaMazak

18.09.2014 - radkaMazak

17.09.2014 - Awia

17.09.2014 - Awia

17.09.2014 - Awia

17.09.2014 - zeON

17.09.2014 - Awia

17.09.2014 - zeON

17.09.2014 - zeON

17.09.2014 - Awia

17.09.2014 - zeON

17.09.2014 - zeON

17.09.2014 - zeON

17.09.2014 - zeON

31.05.2009 - Awia

31.05.2009 - Awia

31.05.2009 - Awia

31.05.2009 - Awia

31.05.2009 - Awia

31.05.2009 - Awia

31.05.2009 - Awia

31.05.2009 - Awia

31.05.2009 - Awia

06.06.2007 - Ifk0

06.06.2007 - Ifk0

06.06.2007 - Ifk0

06.06.2007 - Ifk0

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | spigi 14.05.2009 (14:39) |
Poloha: | N 48.549 E 21.275 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 28364 |
Povrch: | šotolina |
Adresa, Kontakt:
0905356401
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Výškový profil trasy:
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | MX trať Nižná Myšľa, Slovensko | Motokrosová trať | 9.6 km SV |
2. | Reštaurácia Aranygombos Fogadó, Telkibánya, Maďarsko | Reštaurácia | 9.7 km JV |
3. | MIHYRING - plánovaný motoristický areál s okruhom, Slovensko | Okruh | 11.5 km S |
4. | Myšlianska vyhliadka, Vyšná Myšľa, Slovensko | Vyhliadka | 11.6 km SV |
5. | Hejce - pamätník leteckej havárie, Maďarsko | Vyhliadka | 11.8 km J |
6. | Prameň Močidlo, Vyšná Myšľa, Slovensko | Prameň | 12.0 km SV |
7. | Skárošská vyhliadka (795 m n.m.), Slovensko | Vyhliadka | 12.9 km V |
8. | Penzion Dubky - Cestice, Slovensko | Penzión | 13.5 km SZ |
9. | Múzeum Letectva, letisko Košice, Slovensko | Múzeum | 13.5 km S |
10. | Hrad Füzer, Maďarsko | Hrad | 13.6 km V |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!