Anketa:
Staré tváre motoride 12.10.2016 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťKedy: | 12.10.2016 18:00 - 23:00 |
---|---|
Kde: | u Lehyho (kaviareň u Marcusa) ![]() |
Kto: | raptor (raptor) vás pozýva |
Kontakt: | 0908 154 884 |
12.10.2016 začiatok dajme tomu o 18-00 kaviareň Marcus, pri starej prachárni
kapacita je podniku obmedzená na 30 ludí, takže kto chce prísť na dobré pivo (rozumej Plzeň) alebo kávu na úrovni tak nech sa nahlási do diskusie
Diskusia:

Značky:
.Staré tváre motoride 12.10.2016
szia takže druhé podanie o stretnutie (nielen) starých tvárí motoride |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
Raptak , neviem či som dosť stará tvár a či sa na mňa nevzťahuje embargo, tak sa radšej zdvorilo opytam, nerád by som zaberal niekomu miesto |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
Roman, urcite prid, ja som relativne nova tvar a podla raptora sa tam mozem ukazat Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pulinsky (27.09.2016 16:39) |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
Romanka si stará tvár... kludne príd |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
restauracie.sme.sk/restauracia/cafe-marcus_5311-nove-me... |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
Vzdy je co zlepsovat |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
menťák !! |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
Re: Menton: |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
Re: raptor: uc sa, nebudem tu pre teba vecne. Teda, mozno len do zajtra... |
Re: Staré tváre motoride 12.10.2016
Menton, easy rider je uz skoro 3 roky zavrety. |
Staré tváre motoride 12.10.2016
FaDe - tazko povedat... ja a Lehy tam budeme urcite, DrTič o tom vie a slúbil že stoporí pár starých ujov... |
Staré tváre motoride 12.10.2016
Re: kamkoxx: kedysi som mal niekde v compe ,Lehyho fotku ,s vietnamskym slamáčikom ,na kečke,ktory vyfasoval kdesi ,v Hanoi airlines. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (06.10.2016 19:55) |
Staré tváre motoride 12.10.2016
nejaká diskusia už beží aj na FB, ..paradoxne viac ludí sa ozvalo tam ako tu |
Staré tváre motoride 12.10.2016
dobrá správa od Lehierku dnes prišla |
Staré tváre motoride 12.10.2016
|
Staré tváre motoride 12.10.2016
OPRAVA |
Staré tváre motoride 12.10.2016
tak druhe podanie dopadlo vyrazne lepsie ako prvé |
Staré tváre motoride 12.10.2016
viem, ze na zeny moc nejsi, ale bola tam aj pani Drticova ..sedela vedla teba. |
Staré tváre motoride 12.10.2016
Duggay ja viem kto vedla mna sedel, ale Drťova Maťa rozhodne nie je starý xicht a rozhodne nie z motoride |
Staré tváre motoride 12.10.2016
som rad, ze slovo duggay bude zit este 1000 rokov aj po mojej smrti, aj napriek tomu, ze ma chlapci moc nerajtuju ;) a uz som sem tam chcel par ludom pri.ebat ked ma tak oslovili, proste podla nalady : )) Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (13.10.2016 10:44) |
Staré tváre motoride 12.10.2016
Duggo ked nebudeš začínať priteplené témy ja nemám problém ostať pri Duggovi |
Staré tváre motoride 12.10.2016
dobré bolo pivko však...? |
Staré tváre motoride 12.10.2016
Jaaaj dobre bolo po tolkych rokoch vidiet stare tvare... Niektore som fakt nevidel aj osem rokov... |
Staré tváre motoride 12.10.2016
Bude to pokracovat a ne ze ne |
Staré tváre motoride 12.10.2016
rapťák |
Staré tváre motoride 12.10.2016
egrese nie, iba pagace boli |
Staré tváre motoride 12.10.2016
Romanka - tak to stretko ste urobili parádnym vy. |
Staré tváre motoride 12.10.2016
Egres, ak prides, budem prvy kto Ti poda otvorenu dlan (uvitaci zvyk zo starovekeho Rima, aby bolo bolo druhej strane jasne , ze nema v ruke dyku ) a kludne Ta pozvem aj na pivo |
Staré tváre motoride 12.10.2016
Ani Brutus nemal dýku v ruke keď zdravil Cézara. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!