Anketa:
XXV. zraz YAMAHA TDM 2017 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Kedy: | 19.05.2017 10:00 až 21.05.2017 19:00 |
---|---|
Kde: | Kunovská priehrada, Slovensko ![]() |
Kto: | Demmoo (demmoo) vás pozýva |
Kontakt: | 0949438080 |
Vítaní sú všetci ľudia dobrej vôle a pohodovej povahy, bez ohľadu na to, či TDM jazdia, alebo nie.
Viac info a prihlasovací formulár nájdeš tu:
yamahatdm-sk.webnode.sk/news/xxv-zraz-yamaha-tdm...
alebo tu:
[www.yamaha-tdm.cz ]
Teším sa na vás!
Palo
Miesto konania akcie:
Kunovská priehradaMapa:
Diskusia:

Značky:
.XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Ták sa pekne rozbehla registrácia a viac ako mesiac pred akciou máme zaplnenú viac ako polovicu kapacity. Ak teda máte chuť stretnúť partiu mototuristov, poklábosiť o všetkom možnom, dobre sa najesť, napiť a zajazdiť si, vidíme sa 19.-21.05. 2017 na Kunovskej priehrade! |
XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Nazdar urcite sa pokusim dobehnut ukazat na sobotu jedny bryndzove halusky poprosim budem bez spania len tak rano pridem a vecer domov...o kolkej planujete priblizne vyjazd v sobotu? dufam ze pocasie je vybavene... |
XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Pecka. |
XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Mihal: rátam s tebou, halušky budú! |
XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Ahojte motorkári. |
XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Bulhari zasa organizuju rekord v maji. |
XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Zdravim vás. |
XXV. zraz YAMAHA TDM 2017
Čaute banda. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!