Anketa:
MONTENEGRO TOUR 2017 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - MONTENEGRO TOUR 2017
Kedy: | 08.07.2017 10:00 až 15.07.2017 19:00 |
---|---|
Kde: | Čierna hora ![]() |
Kto: | Braňo (custom999) vás pozýva |
Kontakt: | customchoppers.sk@gmail.com, +421 905617 524 |
Čiernohorská krajina ponúka mnohopočetné pláže, morské zálivy, zátoky a pobrežia, o ktorých už dlho snívate. Krása najjužnejších fjordov sveta, zátoky Boky Kotorskej ako aj pláže sú obkolesené vápencovými pohoriami Lovcenu či Orjenu. Pohoria, najvyššie položené kopce ako Durmitor, Bjelasica, či Visitor s ich skrytými jazerami, lúkami a lesmi, ostrými vrcholmi, rôznorodá flóra a fauna a dych vyrážajúce rieky, to všetko je súčasťou tohto nádherného kraja.
PROGRAM:
Výjazd má osem dní, počas ktorých prejdeme približne 2400 km. Prvú noc na ceste do letoviska Sutomore prenocujeme v Sarajeve. Sarajevo je nádherné mesto s nádychom orientu. Trh Baščaršija má množstvo romantických uličiek, maličké obchodíky s množstvom ručne vyrobených suvenírov. Večer si pozrieme mesto a zájdeme do Sarajevského pivovaru. V Sutomore budeme ubytovaní priamo pri nádhernej pláži. Prevezieme sa národným parkom Durmitor, pokocháme sa zákrutami ako aj čarovnou prírodou. Cestou naspäť si pozrieme Mostar, ktorý dýcha tajuplnou vôňou orientu, patrí ku skvostom Bosny a Hercegoviny.
Pre viac info kliknite na www.customchoppers.sk
Diskusia:

MONTENEGRO TOUR 2017
chlapci..chlapci...len ste si toršku poplietli vlaju...radšej to opravte....černohorci by moc pod farbami bosancov nechceli spávať..... |
MONTENEGRO TOUR 2017
Musíte mať veľa cudzokrajných klientov, keď vymýšľate názvoslovia v angličtine... |
MONTENEGRO TOUR 2017
Re: kocco: Vlajky su prednadstavené v sytéme spolu s krajinou, poznámka je skôr určená pre motoride. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!