ISSN 1336-6491 | Online: 2080 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

ALPSKÉ DOBRODRUŽSTVO II - 2017 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Motoakcie, Stretnutia - ALPSKÉ DOBRODRUŽSTVO II - 2017

Kedy:10.08.2017 10:00 až 13.08.2017 19:00
Kde:Rakúsko
Kto:Braňo (custom999) vás pozýva
Kontakt: customchoppers.sk@gmail.com, +421 905617 524
Po veľmi úspešnom výjazde APSKÉ DOBRODRUŽSTVO I. sme pre Vás pripravili pokračovanie výjazdu pod názvom ALPSKÉ DOBRODRUŽSTVO II. ktorý ponúka zaujímavé zákruty a veľmi kvalitnú vozovku.
Korutánsko je krajinou južných alpských straní. Slnko tu svieti až 2000 hodín ročne a je obkolesené krásnymi horami. Čaká tu na Vás doslova vodný raj s vyše 200 jazerami s príjemnou teplotou vody na kúpanie. Korutánsko je centrum motorkárov, každoročne sa v mestečku Velden pri Wörthersee, v jednom z najkrajších stredísk na jazere, stretávajú motorkári. Láka ich najmä priaznivá klíma. Okrem priaznivcov motocyklov Harley Davidson je vo Veldene ležiacom v západnej zátoke jazera, možné vidieť aj mnoho automobilových veteránov.

PROGRAM:
Celá trasa má približne 1800 km mimo diaľnic. Čakajú na Vás dva okruhy.
1.okruh - ŠPAGETOVÉ ZÁKRUTY PRE NÁROČNÝCH, dĺžka okruhu má 253 km. Pôjdeme smerom na Pontebbu v Taliansku. Pokračovať budeme zaujímavou cestou Val d‘Aupa v smere Moggia a Tolmeyyo na Ampezzo. Cesta sa nám zmení na veľmi úzku a kľukatú, s čiastočne osvetlenými tunelmi pozdĺž kaňonu Lumi až k Saurisu, ktorý je obcou s najvyššou nadmorskou výškou vo Furlansku(1400 m). Prejdeme cez Sella di Razzo smerom k mestu Prato, neskôr Comegliansa Paluzza. Cesta potom pokračuje smerom k Timau cez kľukovitý Plöckenpass vo výške 1360 m do Kötschach-Mauthen.

2.okruh – HISTORICKÁ JAZDA, okruh má 215 km. Prejdeme cez Wurzenpass, ktorý je známy svojimi úzkymi a kľukatými cestami, ktoré dosahujú až 18 % sklon. Táto cesta ponúka dokonalý pôžitok z jazdy. Pozdĺž Sava začína cesta do Vršič Pass, je to najvyššie položený horský prechod v Slovinsku. Poskytuje spojenie medzi Kransjka Gora a Trentou. Všetkých 48 serpentín sa nachádza v severnej časti prechodu. Na Vršic Passe sa nám naskytne čarovný pohľad na Triglavský národný park. Pokračovať budeme ku Soči a Predelau, do Talianska.

Viac informácií na www.customchoppers.sk

Diskusia:

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Výlet.

07.08.2017 9:50

Alpské dobrodružstvo II - 2017

peto51
 Turista 

Ikona

Ahoj,
teším sa...,tiež som sa prihlásil.Kto ešte ide z okolia PP,alebo vychodu? 8-)


07.08.2017 22:08

Alpské dobrodružstvo II - 2017

Re: peto51: [dobre] tešíme sa


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »