Anketa:
Posvätenie motoriek 2018 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Posvätenie motoriek 2018
Kedy: | 28.04.2018 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Monastyr Zoslania Ducha Svätého Krásny Brod, Slovensko ![]() |
Kto: | Dusmen (Dusmen) vás pozýva |
Kontakt: | 0907131730 |
Miesto konania akcie:
Monastyr Zoslania Ducha Svätého Krásny BrodMapa:
Diskusia:

Posvätenie motoriek 2018
Poprosím organizátora tejto akcie o upresnenie času svätenia, lebo chystáme sa k vám z Trnavy a musíme si načasovať odchod prípadne ubytko. |
Posvätenie motoriek 2018
Ak chces ospliecham ti moto vapkou... Budes to mat blizsie, rychlejsie, a bez podozreni zakryvania cinnosti, ktore by niekto zvrchu chcel kryt |
Posvätenie motoriek 2018
Re: pridaj sa a nemusíš umývať motorku. Ja ju umývam až po sezone. TomTee: |
Posvätenie motoriek 2018
Dakujem krasne za pozvanie ale to si radsej necham odpilit vyfuk rabinovi |
Posvätenie motoriek 2018
To nieje o duchovne. Idem do Krásneho Brodu navštíviť kamoša z vojny po35 rokoch a ten zraz je sučastou tejto návštevy. Ideme 3 mašiny. |
Posvätenie motoriek 2018
Toto je na dlhsiu debatu kde stojim na opacnej strane barikady. KAzdopadne dakujem za pozvanie. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!