Anketa:
Tradičné OTVORENIE motorkárskej sezóny 2019 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Tradičné OTVORENIE motorkárskej sezóny 2019
Kedy: | 13.04.2019 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | BOJNICE námestie ![]() |
Kto: | Andy (stengros) vás pozýva |
Kontakt: | terathels@gmail.com , 0905 316 128 |
Akcia sa uskutoční priamo na námestí - pešej zóne pod Bojnickým zámkom.
PREBÚDZANIE GRÓFA
Stretko bude ako vždy, od 10°° hod.
- moderátor
- kapela VABANK
- súťaže , aj pretláčanie rukou
- občerstvenie , guláš / Panský pivovar , reštaurácia pod klenbami /
- privítanie primátorom Bojníc cca 12°° hod
o 15°° spanilá jazda cez Bojnice, Prievidzu , do Technického múzea v Lehote pod Vtáčnikom
Andy. / Terathels c.t.c. Prievidza /
Diskusia:

Tradičné otvorenie sezóny Bojnice 2019
Plati termin zrazu alebo sa presuva aj tento, vie niekto? |
Tradičné otvorenie sezóny Bojnice 2019
Ani som netusil, ze take muzeum existuje. Vdaka za info. Sice sa nezucasnim bojnickeho otvorenia sezony, ale viem, kam sa niekedy v roku urcite vydam. Este raz vdaka |
Tradičné otvorenie sezóny Bojnice 2019
Re: toxik: jasnd, termin platí, nic sa nepresuva |
Tradičné otvorenie sezóny Bojnice 2019
Fuuuu počasičko nepraje prší aspoň u nás a okolí škoda. Tak nech vám to tam vide čo ste z okolia a príjemnú zábavu. |
Tradičné otvorenie sezóny Bojnice 2019
Re: Vratak: Kde u vás prší, nech vieme kam nejazdiť. |
Tradičné otvorenie sezóny Bojnice 2019
Okolie HC -Sered len teraz poprchalo ale ani slniečko no kde pod mrakom stále . |
Tradičné otvorenie sezóny Bojnice 2019
kapela VABANK to su ti z Detvy ? |
Tradičné otvorenie sezóny Bojnice 2019
Zdravim, uskutocnil sa tento zraz.? . Nikde neviem najst fotky ani video. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!