Anketa:
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2019 - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťCestné Motocykle - Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2019
Kedy: | 14.06.2019 08:00 až 16.06.2019 19:00 |
---|---|
Kde: | Letisko Trenčín (okruh), Slovensko ![]() |
Kto: | Emil (emilkrchnavy87) vás pozýva |
Kontakt: | pretekytrencin.webnode.sk/ |
Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky Vintage
Majstrovstvá Slovenskej republiky 125 Sport Production
Slovenský pohár -600 ccm a +600 ccm
Majstrovstvá a prebor Českej republiky na prírodných okruhoch CAMS
Ducati Slovakia Cup
Babetta Cup / Jawa 50 Cup
Počas nadchádzajúceho víkendu (14.-16. 6. 2019) sa po desiatich rokoch na letisko v Trenčíne vrátia preteky cestných motocyklov. Na mieste sa bude bojovať o body do niekoľkých seriálov. V článku prinášame informácie užitočné pre pretekárov aj návštevníkov, ktorí sa rozhodnú preteky v Trenčíne vidieť na vlastné oči.
O BODY DO SIEDMICH SÉRIÍ
Mesto na Považí sa môže pochváliť tým, že sa tam tento rok uskutočnia až dve podujatia. Okrem nadchádzajúceho víkendu sa 10. a 11. augusta budú v priemyselnej zóne konať aj preteky MM SR oldtimerov. Čo nás ale čaká počas nasledujúcich víkendových dní, teda 14.-16. júna? Tu je zoznam seriálov, do ktorých si pretekári z Trenčína odvezú body: Medzinárodný šampionát Alpe Adria Vintage; Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky Vintage; Majstrovstvá Slovenskej republiky 125 Sport Production; Slovenský pohár -600 ccm a +600 ccm; Ducati Slovakia Cup; Babetta Cup; Jawa 50 Cup.
Miesto konania akcie:
Letisko Trenčín (okruh)Mapa:
Diskusia:

Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2019
Kto bol? Upravené 1 krát. Naposledy upravil minomonster (15.06.2019 21:29) |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!