Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30927
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18182)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12745)

Články -

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4034.

19.05.2025 - robart Čitatelia: 592 [Novinky - Reportáž]

-

Prvá míľa Liptova 2025

Tento rok priniesol v tradičnom začiatku motocyklovej sezóny pár zmien. Liptovské mestá, dlhoroční rivali Ružomberok a Liptovský Mikuláš, spojili svoje sily a motorkárske kluby pripravili akciu v obidvoch mestách pod záštitou primátorov.

 

15.05.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1373 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda inovovala model CBF125F pre rok 2026

Ledkové osvetlenie, denné svietenie, štart/stop systém, a aj ďalšie vylepšenia, to je CBF125F pre rok 2026.

 

14.05.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 466 [Novinky - Predstavujeme]

-

Nová limitovaná edícia od Triumphu - Speed Triple 1200 RX

Absolútna sústredenosť, absolútna presnosť, absolútna kontrola.

 

09.05.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1926 [Novinky - Predstavujeme]

-

BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia

Priatelia, za dobu existencie motoride sme sa museli vysporiadať s takými výraznými skutočnosťami, ako napríklad koniec dvojtaktov, kvapalinou chladený motor od Moto Guzzi, či klasické rozvody na Ducati, a to radšej ani nespomíname príchod elektrifikácie. Teraz tu máme ďalší míľnik - a upraviteľná aerodynamika na novom RT je tá menej podstatná časť - všetky oficiálne fotky a videá nových RT a RS totiž dotvorila umelá inteligencia.

 

06.05.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 551 [Novinky - Oznam]

-

Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek

Spoločnosť FABER moto SK s. r. o., oficiálny importér značiek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa pre slovenský trh, udržuje aj naďalej vysoké tempo a hľadá nových partnerov pre rozšírenie svojej dílerskej siete. Od roku 2021, kedy FABER moto SK prevzal distribúciu týchto značiek na Slovensku, sa predaje motoriek a skútrov takmer strojnásobili.

 

04.05.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1345 [Novinky - Predstavujeme]

-

Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute

Po uvedení populárnej špeciálnej edície Trident Triple Tribute Special Edition v minulom roku spoločnosť Triumph Motorcycles uvádza na trh výraznú novú edíciu inšpirovanú racingom aj pre rok 2025 so všetkými technológiami zameranými na výkon motocykla a na samotného jazdca, ktoré prináša najnovšia generácia modelu Trident 660.

 

26.04.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2192 [Novinky - Reportáž]

-

Naživo: CFMOTO trip do Číny

Prvé zábery z továrne CFMOTO - Video: CFMOTO sport TT, Moto3 a Dakar stroje #motoride_sk Video: Ako sa vyrábajú motorky CFMOTO Hangzhou, Čina #motoride_sk @cfmoto.cz

 

09.04.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6104 [Testy a predstavenia - Test]

-

Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku

Štandardná Ténéré 700 - prvé dojmy s Maroka - Poobede sme dostali príležitosť vyskúšať si aj štandardnú verziu Tenere 700. Tá dostala všetky tie vylepšenia ako verzia rally čo sa týka prístrojovky elektroniky a trakčnej kontroly. Je však podvozkovo nižšia a aj sedlom takže dostupnejšia pre viacerých jazdcov a je z nej dokonca dostupná aj znížená verzia. Na naše prekvapenie sme ju moc nešetrili a vyrazili...

 

07.04.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2595 [Novinky - PR článok]

-

Cassida v roce 2025

V socialistickém Československu toho obecně příliš na výběr nebylo, takže ani motorkáři neměli moc pestrý výběr strojů a příslušenství. O jejich cenách a dostupnosti ani nemluvě.

 

04.04.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1977 [Bleskovky - Novinky]

-

Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre

Nová záruka poskytuje absolútny pokoj zákazníkom v 15 európskych krajinách. Po počiatočnej dvojročnej fáze sa záruka predlžuje vždy o rok, a to až do maximálnej dĺžky šiestich rokov a je viazaná na motocykel alebo skúter, nie na vlastníka, čo majiteľom ojazdených strojov umožňuje využívať komplexné záručné krytie.

 

03.04.2025 - Peter Fischer Čitatelia: 9220 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?

Jupííí, z našich jesenných porovnávacích testov sa už pomaly stáva tradícia. Keď sme to nezabalili po tomto ostatnom, na ktorom nám pršalo viac než dosť, tak veľa silnejších dôvodov na prerušenie tejto tradície nám nezostáva. Tento rok bola zostava motoriek viac enduráckejšia, a teda naozaj celkom sexi: Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT, Husqvarna Norden 901 Expedition, BMW F 900 GS, Moto Guzzi Stelvio a Suzuki GSX-S1000GX.

 

19.03.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2265 [Novinky - Predstavujeme]

-

Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR

Už sme si zvykli, že jedna z najkonzervatívnejších značiek sveta priniesla elektromotorku, aj cestovné enduro, aj veľa zaujímavých inovácií, ale táto novinka prekvapila aj nás - nech sa páči, Road Glide vo full karbóne, s najväčším motorom aký kedy Harley vyrobil, a takými komponentami, aké zvyčajne vidíme na okruhoch. A to úplne oficiálne, priamo z fabriky!

 

17.03.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1586 [Novinky - Predstavujeme]

-

Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4

Francúzsky výrobca prináša štvrtú generáciu športových pneumatík určených na hyperšportové modely. Popis „predominantly road usage“ v tomto prípade neznamená, že by SportSmart MK4 dokázali zvládnuť aj terén, práve naopak - cesta je ich primárnym pracovným prostredím viac než pri verzii s prívlastkom TT, ktoré zvládajú aj občasnú okruhovú paľbu.

 

15.03.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 892 [Novinky - Predstavujeme]

-

Nové Piaggio Beverly 310 (2025)

Nový model strednej kubatúry prináša vylepšený výkon vďaka inovatívnemu kvapalinou chladenému jednovalcu s elektronickým vstrekovaním paliva, ktorého zdvihový objem vzrástol z pôvodných 278 cm³ na 310 cm³.

 

13.03.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5810 [Novinky - Pozvánka]

-

Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava

Pripravte sa na burácajúce motory a nablýskané novinky! Medzinárodná výstava MOTOCYKEL prináša do hlavného mesta to najlepšie zo sveta motošportu.

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »