Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Atomix
Login: | Atomix Offline | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | |||||||
Môj štýl: | ![]() | |||||||
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec | |||||||
Motorka: | Yamaha Road Star Warrior 1700 2005 | |||||||
Mesto: | Spišský Štiavnik (poprad) (Slovensko) | |||||||
Čas registrácie: | 15.10.2009 15:32 | |||||||
Posledne prihlásený: | 09.02.2025 10:15 | |||||||
Ďalšie motorky:
| ||||||||
Niečo o sebe: byvale strojovne od mojich 15-tich rokoch |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 2 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 22
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Atomix: 165
- Zobraz témy ktoré otvoril Atomix
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Atomix
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
17.03.2017 - Atomix Čitatelia: 11138 [Vaše stroje - Moja motorka]

Projekt znovuzrodenie alebo moja Yamaha Warrior 1700
Ahojte, volám sa Ivan, pochádzam z dediny neďaleko Popradu a rozhodol som sa podeliť sa s vami o nejaký ten príbeh. Tí viac domýšľaví už z nadpisu tušia o čo sa jedná. Každy malý chlapec, teda začínajúci motorkár, určite začínal na babettách a jawách, v ktorých sa viac šprtal ako vozil. V mojom prípade to bola Babetta 207, nasledovala Jawa 23 MusTANK.
22.11.2010 - Atomix Čitatelia: 7556 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj motolife - od Babetty až ku Gilere XR1 125
Už dlhšiu dobu chcem napísať článok o mojom motorkárčení no nikdy som nemal nato čas alebo sa mi nechcelo, a tak teraz keď prší a nie a nie prestať a od rána sedim za pc a nudím sa (teraz je 17:10) tak ma napadlo že ho idem napísať.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!