Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1401 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26122
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15791)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10331)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt znovuzrodenie alebo moja Yamaha Warrior 1700

 Zdieľať

Pridané: 17.03.2017 Autor: Atomix
Čitatelia: 10357 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ahojte, volám sa Ivan, pochádzam z dediny neďaleko Popradu a rozhodol som sa podeliť sa s vami o nejaký ten príbeh. Tí viac domýšľaví už z nadpisu tušia o čo sa jedná. Každy malý chlapec, teda začínajúci motorkár, určite začínal na babettách a jawách, v ktorých sa viac šprtal ako vozil. V mojom prípade to bola Babetta 207, nasledovala Jawa 23 MusTANK.

Prišla stredná škola a s ňou aj Honda XL500R, o ktorej všetci hovorili, že sa na nej zabijem, ale keďže píšem tento článok, tak som asi prežil. S vodičákom prišla aj Gilera XR1 125 s papiermi, no a keď ma miešanie oleja a benzínu prestalo baviť, a mal som rozšírený VP na všetky skupiny, tak bola na rade Yamaha TRX850, ktorú mam doteraz zakrytú s plachtami :)

medzi Vikartovcami a Liptovskou Tepličkou
medzi Vikartovcami a Liptovskou Tepličkou

Bol rok 2015 a môj kamoš alle mi zavolal, že ma príde pozrieť. Už z diaľky (bol pár kilometrov za dedinou) som počul motorku a bol som si istý, že je to on, ale to nebol zvuk jeho VTR1000 SP1. Zrazu sa ten mohutný zvuk vynoril z križovatky smerom ku mne a išlo ku mne nejaké monštrum. Zastavil, potúroval, vypol motor a ja som ešte vtedy netušil že čo to je. Vzduchom chladený krásny cruiser, do ktorého som sa zamiloval už pri prvom mihnutí oka. TY KOKOS! Fakt monštrum, všetko poctivo precízne urobené, jednoduché, ale zároveň aj prepracované, najviac mi učaroval pukajúci zvuk horúceho rozpáleného železa. V tu chvíľu som fakt nechápal. Vtedy som sa dozvedel nové slovo Yamaha Warrior 1700. Odvtedy som si každý deň hovoril TOTO CHCEM, ale zároveň som si bol vedomý a zmierený s tým, že to nikdy nebudem mať. Vždy po večeroch som si niečo o tej motorke pozeral, bol som totálny blázon. Nič krajšie som ešte nevidel. Hovoril som si, že čo už... Vozil som sa na TRX.

Niekedy začiatkom roka 2016 som si len tak pozeral portál bazoš.sk a natrafil som inzerát na jeden Warrior, ale mal jednú chybu - bol na totálku rozbitý. V hlave mi začali škriatkovia asi robiť bordel, a tak som začal každý deň rozmýšlať, že by som sa do toho pustil, ale zároveň mal som strach, že čo ak sa mi to nepodarí, toľko investovaných peňazí. Ale keďže ja som neodbytný a za všetkým si stojím, tak nakoniec 10. apríla 2016 skoro ráno mierim s otcom aj s autom a vozíkom do Zlatých Moraviec "sa pozrieť". Pozerám na to, všetko úplne zničené, polámané, krivé, káble a hadice roztrhané, také súčiastky a diely ake má ta motorka som v živote nevidel, a celkovo - tú motorku vidim rozobratú prvýkrát. "Pane Boze, budem to vedieť?" - pýtal som sa sám seba nahlas. Ale keďže ja som taký typ človeka že "Ta čo, toľko kilometrov sme prešli a domov pôjdeme bez motorky?" :D :D Naložili sme ju na vozík spolu s tým, nazvem to bordelom, čo je akože ku nej, a mierime domov.

po príchode domov po kúpe
po príchode domov po kúpe

Doma sme ju zo susedmi zložili z vozíka do garáže, sadol som si k nej, a asi pol hodinu som neveril. Ešte v ten deň nasledovalo odstrojovanie takých vecí, ktoré neboli pri prehlasovaní na PP značky dôležité. O pár dní nasledoval komický prepis na dopravnom inšpektoráte. Policajt pri vstupe ma zastavil a robil si srandu zo mňa že čo je, či sa to ešte dá opraviť atď. Pri obhliadke mi zase policajt neveril, že predná odtrhnutá časť rámu je z toho zvyška na vozíku. Nakoniec sme to poriešili, všetko dobre dopadlo, motorka prihlásená, hneď aj dočasne odhlásená, ideme domov - však ma ešte čaká veľa práce. Ešte v ten deň som celý ten kolos rozobral, okrem motora vážiaceho 108 kg, ktorý sme aj s rámom spolu museli zvaliť na bok (na matrac), a dvihnúť len samotný rám, pretože motoru sa ani po hodine skúšania nechcelo ísť von. Však to poznáte, nemáte ho ani za čo poriadne chytiť, prieči sa vám, nejde to!

rozoberáme po prepise
po príchode domov po kúpe
medzi Vikartovcami a Liptovskou Tepličkou
poctivý kus železa!

Po tomto sa začala prvá najhlavnejšia kapitola opravy, a to je rám. Čo sa toho týka, tak vám neprezradím ako to všetko bolo, možno si myslíte o mne že som sebec alebo hnusák, PROSTE RÁM JE CELÝ KOMPLETNÝ, motor založený a hotovo! :) Nasledovala 3-mesačná skladačka (lego), pátranie po dieloch, objednávanie dielov takmer z celého sveta, meranie a počitanie prúdov... Za tento čas totálny skrat v mojej hlave. A to nehovorím ešte koľkokrát som mal veľa vecí zložených a musel som to znovu rozobrať, lebo som niečo zabudol - čo už teraz nedám. Založenie telesa sekundárneho prevodu, zadná vidla s tlmičom, spodná palivová nádrž, asi 10 kilometrov káblov zo 100 konektormi :D, Tvarovo dementný plastový medzikus medzi kolesom a motorom s držiakom baterky, snímače, proste stovka dielov poukladaných v krabiciach asi na ploche 4x4 metre :) Najlepšie bolo, že všetko už bolo poskladané, pripravené na slávnostný prvý štart, zapnem kľúčik a ticho. Čerpadlo ani nepíplo - dobre - nádržka dole, a čo v nej? Asi pol litra čierno-oranžového asi benzínu s tak zapečeným čerpadlom, že som ani nemal snahu opraviť ho. V Yamahe mi povedali sumu za čerpadlo skoro dvakrát vyššiu ako je minimálna mzda, tak nakoniec som našiel firmu v USA, ktorá robí čerpadlá do áut, motoriek, a čo ja viem do čoho ešte všetkého s doživotnou zárukou typu: vy im pošlete pokazený (nerozoberaný) kus a oni vám zadarmo pošlu nový :) Super, nie?

Tak teda po troch týždňoch čerpadlo prišlo, zasa skladačka asi pol dňa, pretože trebalo okolo toho rozobrať ďalších milión vecí a ide sa na štart. S takou malou dušičkou otáčam kľúč - crrrrrrrrrrrr. YES! Stláčam štartér asi po 5 sekundách točenia motor zakašľal na 2 sekundy. Kľúč VYP-ZAP aby čerpadlo nasalo, no a už druhýkrát motor naskočil na šupu, ale nešiel bohvie ako. Nasledovala diagnostika podľa kódu na prístrojovej doske a ukázalo sa to na snímač atmosferického tlaku (prasknutá plošná doska) + ten snímač zoskratoval aj pádový senzor, ktorý s ním je zapojený v sérii. Nič sa nestalo, však búračka musí mať aj elektrickú vadu no nie? Podľa čísla dielu oba senzory pasujú z Yamahy R6 tušim okolo roku 2005. V tomto som mal smolu, že akurát v tom čase nikto nerozpredával žiadnu R6, takže nezohnateľný diel na SK. Nakoniec atmosferický snímač z Litvy a pádovy senzor z CZ všetko zachránili a motor beží bez najmenšieho problému. Medzitým mi už volal Roman z Kláštora pod Znievom, že okuliare sa podarilo vyrovnať bez najmenšieho problému, tak letím pre nich. Mimochodom, spodné boli celkom ok a vrchné som musel kúpiť z Poľska. Ako iste viete, na Warrior nie je veľa dielov na predaj, tak vidla z Yamahy R1 1999 to zachránila, keďže je to konštrukčne na 90 percent to isté.

Warrior a R1 teleskopy
Warrior a R1 teleskopy

Jeden z rozdielov je v spodných častiach vidlice, že vyzerajú úplne ináč ako originál Warrior - preto sa musel rozrezať predný blatník asi na 5 častí a prispôsobiť úchyty. Druhý rozdiel je v konštrukcii pruženia, R1 to má trochu mäkšie + Warrior má o 100 kg viac, to znamená, že to trošku sadlo, ale zato motorka ma omnoho lepšie jazdné vlastnosti ako s originál vidlicou, s tou podmienkou, že sa musí logicky znížiť aj zadok o pár centimetrov. Vidlicu som naschvál nechal originál zlatú a táto kombinácia sa mi neskutočne páči a doteraz sa s tým neviem zmieriť, že aký som ja frajer :D

Predné koleso je objednané z Poľska, po asi týždni je už doma. Prezradím vám jednu vec: Poliaci málokedy chcú posielať veci na Slovensko (neviem kvôli čomu, apoň ja mám tu skúsenosť z Allegra). Urobil som to prefíkane s tým že som si jednoducho nechával balíky poslielať na dobierku na najbližšiu poštu za hranice (u mňa to je Bukovina Tatrzanska), a tam pre nich chodil otec.

praca
praca

ešte to chce práce ale už nechýba veľa
ešte to chce práce ale už nechýba veľa

Keď už všetko bolo, nasledovala lakovačka, problém s kódom farby (nemohli sme podľa neho nájsť farbu), ani na internete som nenašiel ako sa tá farba volá, tak do hodiny sme podľa vzorkovníkov snáď trafili :) Už je ako je, či pôvodná fialová, či tá čo sme vybrali - je mi to jedno. Finálna pasáž teda dokončená, VŠETKO s božou pomocou zvládnuté. Ešte vymýšľanie a zváranie držiaka na ŠPZ so susedom a následne montovanie na motorku o 22:00 s čelovou lampou. Nakladanie na vozík, ráno smerujeme na prihlásenie a STK. Prihlásená, STK bez najmenšieho problému a hurá na cesty :)

Poviem vám, prvé metre po parkovisku a na ceste... Bola to proste nádhera, WAU! Odvtedy motorka jazdená dennodenne bez najmenších problémov. Sám tomu doteraz neverím, že z ničoho sa dá urobiť niečo tak ohromné, čo vám bude robiť radosť, ľudia len nechápavo krútia hlavami a ani ja sám nechápem, že na začiatku som nič som o tej motorke nevedel a takto to dopadlo, a hlavne viem na čom jazdím (že som si ju zložil sám). Určite túto motorku nepredám, lebo pre mňa znamená veľa :)

Týmto chcem zároveň všetkým čo mi pomohli poďakovať, najmä alle, ktorý veľakrát prišiel na svojom Warriore a veci čo som nevedel, sme robili podľa jeho kusu (nakoniec sme prichádzali na to, že 2 rovnaké typy majú od seba odlišné niektoré veci).

medzi Vikartovcami  Liptovskou Tepličkou
medzi Vikartovcami Liptovskou Tepličkou

opäť
opäť

Pridané: 17.03.2017 Autor: Atomix Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha Road Star Warrior 1700 2005:

Foto:
Yamaha Road Star Warrior 1700 2005
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:Road Star Warrior 1700
Rok:2005
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1670 ccm
Kompresný pomer:8.3:1
Vŕtanie x Zdvih:97.0 x 113.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHV
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:135 mm
Zdvih vzadu:109 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm
Pneu vzadu:200/50-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Výška sedla:714 mm
Šírka:955 mm
Objem nádrže:15.14 l

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria