Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1258 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30828
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18133)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12695)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Biro

Login: Biro Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Veteránista - učarovali mi stroje skôr vyrobené...
Skúsenosti: Som začiatočník, jazdím 22 rokov, ročne najazdím v priemere 4000 kilometrov
Motorka: MZ ETZ 251 1989
Mesto: Banská Bystrica (Slovensko)
Čas registrácie: 25.08.2006 19:24
Posledne prihlásený: 03.12.2013 12:29

Ďalšie motorky:

Motorka:
Honda XL 125 R 2006

Niečo o sebe:

Študent FSI VUT v Brne
Motorky zabavia v lete jazdou a v zime údržbou

Štatistika

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

12.12.2011 - Biro Čitatelia: 19141 Strany: 3 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kdo si hraje nezlobí - renovácia starej MZtky

V lete 2008 som touto vetou argumentoval kúpu mojej MZ ETZ 251 pred nejakými troma rokmi.. Vlastne som ju nakoniec ani nekúpil - dostal som ju od uja lesníka, keď lesohospodársky podnik rozpredával staré mašiny a môj ujo, ako jej pôvodný jazdec, mal prednostné právo ju kúpiť (za asi 1000 SK).

 

31.08.2007 - Biro Čitatelia: 12418 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja Honda s krycím menom XR 125 L

Tak, toto je moja malá dobrá Honda. Je to zatiaľ moja druhá motorečka po babette (210, 2-rýchlostná), takže som bol spočiatku dosť ohúrený aj jej nie zrovna veľkým výkonom... Avšak po chvíli ma to prešlo, a presne to je ten pravý čas na napísanie článku.

 

Zoznam členov Motozem

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »