ISSN 1336-6491 | Online: 2577 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - BranoOHC

Login: BranoOHC Offline

Ikona

Meno: Brano Starek (~51 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 37 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov
Motorka: Jawa 500 OHC
Mesto: Banská Bystrica (Slovensko)
Čas registrácie: 01.01.2006 23:30
Posledne prihlásený: 30.12.2010 00:48

Niečo o sebe:

Štatistika

Foto motorky:

Foto motorky

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

03.10.2006 - BranoOHC Čitatelia: 13132 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Po vedľajších cestách II - Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko

Začalo sa to niekedy počas dlhých zimných večerov, keď sa v podvedomí človeka prejavovali motoabstinenčné príznaky a tak sa ich snažil zaháňať snorením na nete po rôznych cestopisoch a tak.

 

03.05.2006 - BranoOHC Čitatelia: 12986 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Vedľajšími cestami po Srbsku a Čiernej Hore

Písal sa začiatok leta roku 2005 a my sme nevedeli, čo so začatou sezónou. Alpy boli pokorené už v máji, tak nám ostávala už len klasika – more. Veď aké by to bolo leto bez výjazdu k moru. Veľa času sme na výjazd nemali, iba 5 dní, tak sme sa rozhodli pre ďalšiu klasiku – Jadran, ale trošku južnejší ako obvykle.

 

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »