ISSN 1336-6491 | Online: 1174 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32767
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (19064)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13703)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - ConorJonahMurcia

Login: ConorJonahMurcia Offline

Meno: Conorjonah Murcia
Môj štýl: Bahniak - tiež Bahnomil. Blato mi nesmrdí, asfalt zas nevonia...
Skúsenosti:
Motorka: Adamoto Cetos 125 2008
Mesto: Kalakhang maynila, philippines (Panama)
Čas registrácie: 02.12.2025 10:39
Posledne prihlásený: 02.12.2025 10:39

Niečo o sebe:

moneypanda.ph/ is a convenient online service designed for users in the Philippines who need quick and reliable access to personal loans. The platform works as a secure loan aggregator, allowing borrowers to compare multiple offers from licensed financial institutions in just a few minutes. The process is simple: choose a loan amount, submit basic information, and receive instant recommendations tailored to your needs. It’s an efficient solution for anyone facing urgent expenses or looking for fast financial support.

For Filipinos seeking safe borrowing options, MoneyPanda Philippines provides transparent terms, clear interest rates, and trustworthy lenders. The site helps users avoid hidden charges and ensures they understand repayment conditions before applying. Whether it’s for emergency costs, bills, or everyday needs, MoneyPanda PH makes the loan search fast, straightforward, and accessible to anyone in the Philippines.

Štatistika

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »