Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1876 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30664
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18051)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12613)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Hondaro

Login: Hondaro Offline

Meno: Sam Bolder
Môj štýl: Motarďák - zákruty prechádzam driftom...
Skúsenosti:
Motorka: Nenastavená
Mesto: Bratislava (Slovensko)
Čas registrácie: 13.07.2024 15:20
Posledne prihlásený: 15.07.2024 12:25

Niečo o sebe:

Salom aziz forumdoshlar! Yaqinda men pin-up-uz.fun/ saytida sport tikishlari va kazino o'yinlari bilan shug'ullandim va o'zim uchun juda qoniqarli tajriba oldim. Saytning interfeysi juda qulay va foydalanuvchi uchun intuitiv tarzda yaratilgan. Barcha kerakli ma'lumotlar aniq va batafsil tarzda berilgan, bu esa yangi foydalanuvchilar uchun juda foydali. Men yutuqlarimni juda tez va hech qanday muammosiz chiqarib oldim. Pul o'tkazish usullari ham keng qamrovli va foydalanuvchi uchun qulay, bu har bir foydalanuvchi uchun katta qulaylik yaratadi. Saytning tezligi ham juda yaxshi - men hech qanday texnik muammolarga duch kelmadim. Mijozlarga xizmat ko'rsatish ham juda yaxshi ishlaydi, barcha savollarimga tez va aniq javob oldim. Shaxsiy tajribamdan kelib chiqib, bu saytdan foydalanishni tavsiya qilaman.

Štatistika

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »