Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - JRewuing
Login: | JRewuing Offline | |
---|---|---|
Meno: | Utajené | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 24 rokov, ročne najazdím v priemere 9000 kilometrov | |
Motorka: | BMW S1000R 2015 | |
Mesto: | Nitra (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 05.07.2010 14:27 | |
Posledne prihlásený: | 28.09.2019 20:31 | |
Ďalšie motorky: | ||
Niečo o sebe: Od 16tich som bol šťastným majiteľom týchto bikov:1.Suzuki Bandit 600, 2.Yamaha FZR1000, 3.Suzuki DR600, 4.Aprilia RSV Mille1000, 5.Kawasaki ZX-9R, 6.Honda CBR954RR, 7.Suzuki GSX-R750 K8, 8.Triumph Speed Triple 1050, 9.MV Agusta F4 Brutale 750, 10.Honda CB6000F Hornet, 11.Suzuki GSX-R600 K9, 12.Kawasaki ZX-6R 2008, 13.Kawasaki ZX-6R 2004, 14.Suzuki GSX-R1000 K4, 15.Yamaha YZF-R1 RN12 2006, 16.Yamaha YZF-R1 RN19 2008, 17.Kawasaki Z1000 2008, 18.Honda CBR1000RR, 19.BMW S1000R 2014, 20.okruhovka Suzuki GSX-R750 K8 a teraz jazdim na moto c.21 BMW S1000R 2015 |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom JRewuing: 190
- Zobraz témy ktoré otvoril JRewuing
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil JRewuing
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!