ISSN 1336-6491 | Online: 3043 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - KarolH

Login: KarolH Offline

Ikona

Meno: Karol Höcher (~37 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 27 rokov, ročne najazdím v priemere 2000 kilometrov
Motorka: Aprilia RS 125 Replica 2007
Mesto: Žilina (Slovensko)
Čas registrácie: 25.10.2010 21:13
Posledne prihlásený: 25.07.2011 19:19

Niečo o sebe:

Začínal som zhruba od 10 rokov, najskôr na babette, neskôr na pionieri, prerobenom na cross. Po pionieri a mustangu som si kúpil ČZ 250/513. Chodievali sme s chalanmi na trate, enduro ma nikdy nelákalo no pár krát som si ho skúsil. Po ČZ som chcel niečo v čom sa budem menej vŕtať tak som zohnal apriliu ETX, tú som mal asi rok a medzi časom som si spravi vodičák a začala ma lákať cesta, chcel som ísť na motorke všade, nielen na trať. Kúpil som si teda Jawu 350/639. po nej ešte skúter yamasaki rs 125 ale lákalo ma niečo lepšie, no kedže som stihol padnúť na Hornete, nik v rodine by o tom nechcel ani počuť. Nakoniec mi švagor poradil Apriliu RS125 a som nadmieru spokojný, aspoň zatiaľ je to fakt super 125-ka
A terén mi trošku chýba dodnes, predsalen každá motorka je o niečom inom možno časom zoženiem ešte nejaku crossu ale cestnú motorku si nechám určite.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »