Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - KarolH
Login: | KarolH Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 27 rokov, ročne najazdím v priemere 2000 kilometrov | |
Motorka: | Aprilia RS 125 Replica 2007 | |
Mesto: | Žilina (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 25.10.2010 21:13 | |
Posledne prihlásený: | 25.07.2011 19:19 | |
Niečo o sebe: Začínal som zhruba od 10 rokov, najskôr na babette, neskôr na pionieri, prerobenom na cross. Po pionieri a mustangu som si kúpil ČZ 250/513. Chodievali sme s chalanmi na trate, enduro ma nikdy nelákalo no pár krát som si ho skúsil. Po ČZ som chcel niečo v čom sa budem menej vŕtať tak som zohnal apriliu ETX, tú som mal asi rok a medzi časom som si spravi vodičák a začala ma lákať cesta, chcel som ísť na motorke všade, nielen na trať. Kúpil som si teda Jawu 350/639. po nej ešte skúter yamasaki rs 125 ale lákalo ma niečo lepšie, no kedže som stihol padnúť na Hornete, nik v rodine by o tom nechcel ani počuť. Nakoniec mi švagor poradil Apriliu RS125 a som nadmieru spokojný, aspoň zatiaľ je to fakt super 125-ka |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom KarolH: 0
- Zobraz témy ktoré otvoril KarolH
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil KarolH
Foto člena:
Foto motorky:

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!