ISSN 1336-6491 | Online: 1370 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30201
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17818)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12383)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Mikhaill

Login: Mikhaill Offline

Meno: Michal Kurek
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti:
Motorka: Yamaha FZ 6 Fazer 2004
Mesto: Hlohovec (Slovensko)
Čas registrácie: 07.03.2017 11:11
Posledne prihlásený: 23.03.2017 14:09

Niečo o sebe:

Moja prvá motorka Yamaha Fazer FZ6N, ktorú som kúpil v 2016 a hneď som sa zamiloval. Na všetko ma nahovoril inštruktor v autoškole :D dal zľavu na na papiere na veľkú motorku. Jazdil som Suzuky Gladius 650 v autoškole, ale poškuľoval som po Yamahách. Až keď si príliš kritický kamarát vybral Yamahu, tak som vedel, že sú to super stroje. Mám rád plynulú jazdu, som skôr turista na motorke ako nejaký ostrieľaný rajder. Chcel by som sa naučiť správne klopiť zákruty a naberať skúsenosti. Motorku využívam na prepravu do práce cca 40-50Km každý deň (keď je pekne). Od fóra očakávam, že ľudia budú prispievať objektívne informácie na otázky aj keď sa môžu zdať trápné, alebo možno aj nelogické (nie každý zhltol manuál od motorky...) Tak šťastným kilometrom zdar!

Štatistika

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »