Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Mitja
Login: | Mitja Offline | |||
---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | |||
Môj štýl: | ![]() | |||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 21 rokov, ročne najazdím v priemere 12000 kilometrov | |||
Motorka: | Suzuki GS 500 E 1994 | |||
Mesto: | Spišká Nová Ves (Slovensko) | |||
Čas registrácie: | 09.04.2007 21:38 | |||
Posledne prihlásený: | 22.07.2024 08:42 | |||
Ďalšie motorky:
| ||||
Niečo o sebe:Len tak ísť a stretnúť náhodu ... |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 8 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 17 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 3 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 315
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Mitja: 199
- Zobraz témy ktoré otvoril Mitja
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Mitja
Foto člena:
Foto motorky:
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
30.01.2012 - Mitja Čitatelia: 11804 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajinské sérum pravdy a rumunský punker
Ukrajina sa pre mňa už pri prvom stretnutí stala láskou na prvé kilometre, odvtedy sa moje sebecké túžby uberajú týmto smerom. Čo sa bájnych ukrajinských ciest týka, nikdy nevieš, či tá cesta na začiatku bude mať charakter cesty aj v jej priebehu – ale ako sa u nás na východe hovorí: „Menej znaš, lepši spiš“. A hlavne nebrať sa až tak vážne...
02.12.2010 - Mitja Čitatelia: 13586 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

DRUM BUN po rumunských kopcoch pre jedenástkovú zmesku
Uno bere - jedno pivo, la revedere – dovidenia; základy ovládam, motocicleta zbalená, divočina čaká, otáznik nad Transalpinou priťahuje.
16.12.2009 - Mitja Čitatelia: 10261 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bokovky od mlyna k mlynu alebo slovensko-moravská pohodovka II
Po roku sa zase prehŕňam na nete po zaujímavostiach Moravy a blíži sa čas odchodu. Chcem nadviazať na minuloročnú turistickú pohodovku, no hlavne sa čo najviac vyhnúť hlavným ťahom.
27.10.2009 - Mitja Čitatelia: 10160 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sk - Ukrajinsko - Poľská trojka
Na akcii Touratech v Levočskej doline pri pozeraní dobrodružných dokumentov nás to napadlo – skúsiť aspoň malé dobrodružstvo po Ukrajine. Je rozhodnuté. Nájsť informácie o plánovanej oblasti je však nemožné. Neváhame, treba to tam omrknúť na vlastné oči ... v znamení trojky
23.09.2008 - Mitja Čitatelia: 14094 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Za Radegastom, alebo Slovensko-Moravská pohodovka (+ bodka na Ružinej)
Blíži sa náš odjazd, tak ešte narýchlo nad mapami doťahujem plán, čo, kde, ako. V sobotu som si vyzdvihla svoju moto zo servisu a mohli sme začať baliť.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!