ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Paulie

Login: Paulie Offline

Ikona

Meno: Pavel (priezvisko utajené)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 34 rokov, ročne najazdím v priemere 15000 kilometrov
Motorka: Yamaha MT-07 2014
Mesto: Dunajská streda (Slovensko)
Čas registrácie: 05.05.2007 20:47
Posledne prihlásený: 30.09.2022 18:37

Ďalšie motorky:

Motorka:
Yamaha Neo's
KTM GS 620 Duke 1996

Niečo o sebe:

chronologia mojich bajkov : CZ 125, Simson, JAWA 350, CZ Cagiva 180, Yamaha Virago 750, Yamaha Neo\'s 50, Ducati Monster 600, Honda CBR 600 RR, Honda CBR 900 RR, Yamaha Neo\'s 50, Gilera Nexus 300, Yamaha MT-07

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 7.

21.02.2013 - Paulie Čitatelia: 7342 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Balcountries 2012

Prečo sem rád chodím? Hovoria po slovansky, Slovački je brat. Nie je tu ešte všetko prevalcované konzumom a učesané ako na západe. Úchvatná príroda, južanský temperament, pekné baby za ktorými sa nemusíš obzerať, lebo oproti idú ďalšie... Proste motovýlet sem sa stal každoročným folklórom.

 

07.12.2011 - Paulie Čitatelia: 9097 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Balkán 2011 na dva takty

Celé to začalo ako ortodoxný motovýlet. Dlhé hodiny strávené na nete, nad mapou a keď už bola trasa viacmenej jasná, nasledovalo sledovanie počasia, ktoré výlet úspešne posunulo o dva mesiace. ALE !!! Človek mieni, život mení ...

 

23.11.2010 - Paulie Čitatelia: 10860 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Balkán 2010

Lepšie raz vidieť ako dvakrát čítať. Tentokrát tu toho dám asi viac obrazom ako písmom, takže nájdi si 11 minút času a čekuj video ...

 

02.09.2010 - Paulie Čitatelia: 9825 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Okruh po Dolomitoch 2010

,,Dolomity - krása tohoto skalního ráje uchvátí každého, kdo si k ní jen přivoní. Při pohledu na majestátní velikány se vám srdce rozbuší bez ohledu na to jestli jste turista či horolezec. Jestliže tuto malebnou krajinu spatříte poprvé, budete se sem vracet znovu a znovu." ... citujem istú webovú stránku

 

30.07.2010 - Paulie Čitatelia: 9917 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Keď AccuWeather určil trasu – Júlske Alpy a Istria

Rok 2010 sa začal pre motorkárov otrasne. Jar žiadna, zima, dážď, vietor v podstate až do konca júna. Kvôli počasiu ruším už asi štvrtý plánovaný výlet k moru a taktiež ruším výjazd s Derbim na Balkán.

 

06.11.2009 - Paulie Čitatelia: 11846 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grossglockner a Dolomity, alebo ako sme sa stali motorkármi

Hovorí sa, že kto nebol na Grossglockner Hochalpenstrasse, nie je motorkár. Síce jazdím na motorkách už od pätnástich rokov, ale motorkár potom ešte nie som. Tak som sa to rozhodol napraviť.

 

27.08.2009 - Paulie Čitatelia: 10604 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Balkánska rýchlovka

K tomuto môjmu výletíku ma motivavalo zopár cestopisov a článkov z Balkánu. Pôvodne som chcel vidieť národný park Durmitor, prírodu okolo riek Drina, Piva, Tara ... a krajiny ako Bosna a Hercegovina, Montenegro.

 

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »