ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Pepi

Login: Pepi Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Geriatrik - chodiť už nevládzem, ale na nejakú motorku sa ešte vydriapem...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 19 rokov, ročne najazdím v priemere 3000 kilometrov
Motorka: Yamaha YZF 750 R 1993
Mesto: Košice (Slovensko)
Čas registrácie: 06.08.2006 18:18
Posledne prihlásený: 04.12.2024 19:23

Ďalšie motorky:

Motorka:
Aprilia RS 125 Replica 2004

Niečo o sebe:

Môj motovývoj:
2006 - 2010: Kawasaki ZR-7 2001
2011 - 2017: Husqvarna TE410E 2000
2012 - 2018: KTM SX200 2003
2017 - 2018: Suzuki SV650 S 2004
2018 - 2020 Ducati ST3 2004
2018 - súčasnosť: Aprilia RS 125 2004 Manuel Poggiali edition (toho času už okruhovka)
2019 - 2022: Keeway TX125i 2019
2020 - 2022: Ducati 999 2004
2020 - 2023: Kawasaki KLX 230 2020
2022 - 2023: Suzuki VZ800 Marauder 1998
2023.- súčasnosť: Yamaza YZR 750 R 1993 okruhovka
2024 - 2024: Suzuki GSX-R 750 2007
(a popri tom som toho "potestoval" kopec)

Štatistika

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

31.10.2006 - Pepi Čitatelia: 24316 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki ZR-7 r. v. 2001 – nenápadná nahá kráska

Nekomplikované tvary, vynovený motor z legendárneho Zephyra, skrátka klasický naháč do
pohody i nepohody... To je Kawasaki ZR-7, moja prvá motorka.

 

Zoznam členov aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »