ISSN 1336-6491 | Online: 2508 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Sipacik

Login: Sipacik Offline

Ikona

Meno: Robert Sipak (~42 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 16 rokov, ročne najazdím v priemere 6000 kilometrov
Motorka: Honda CBR 600 F Sport 2002
Mesto: Košice (Slovensko)
Čas registrácie: 20.01.2011 09:59
Posledne prihlásený: 01.04.2014 13:15

Niečo o sebe:

Nadejny novacik so zalubou v jogurtoch.
Paci sa mi defenzivna jazda, chem sa vratit domov v poriadku.
Motto: "Nikdy nemas prednost", "Nikdy nie si na hlavnej" a "Vsetci ma chcu zabit".

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

22.03.2012 - Sipacik Čitatelia: 8402 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Od Hondy NSR 125R k Honde CBR 600F Sport

Zdravím Vás Motoride-áci, moje moto začiatky sa točili okolo 2-taktnej NSR, skvelá to mašinka. Cestu od detských snov po prvé jazdenie som podrobnejšie popísal v staršom článku Začiatky s Hondou NSR 125R. NSRka bola iba požičaná a po peknej letnej sezóne som ju na jeseň vrátil. Trebalo sa pohnúť ďalej, diagnóza už bola jasná, nebolo pomoci.

 

31.01.2011 - Sipacik Čitatelia: 10841 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Začiatky s Hondou NSR 125R

Zdravím Vás motoride-áci. Už dlho si krátim chvíle čítaním príspevkov z tohto webu, ale ešte nikdy som ničím neprispel. Očarili ma rubriky ako “vaše stroje”, “bezpečnosť” a rôzne iné. Veľa krát som sa zasníval pri čítaní článkov o mašinách iných, tíško som závidel tým, ktorým to už vyšlo a preháňajú sa na svojich vysnených mašinách, veľa krát som sa poučil pri seriáloch článkov o bezpečnosti.

 

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »