ISSN 1336-6491 | Online: 1476 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - TanecSlnka

Login: TanecSlnka Offline

Meno: Martrin Polak
Môj štýl: Čoprák - proste pohodová jazda v štýle CCC...
Skúsenosti: Žiadne, nemám motorku
Motorka: Harley-Davidson SS 125 1976
Mesto: Bratislava (Slovensko)
Čas registrácie: 10.09.2015 10:56
Posledne prihlásený: 17.09.2015 10:54

Niečo o sebe:

Tanec slnka sa snaží zaujať rôznou zmesou hudby pop, rock, country, atď. tak, aby vyhovel čo najširšiemu záberu. Cieľom je nájsť si čas na oddych, zabaviť sa, pochutnať na špecialitách a hlavne dopriať si spanilú jazdu po okolí. Vytvára sa tu jedinečný priestor na medzinárodnú moto komunikáciu. Kaskadéri, vyhliadkové lety vrtuľníkom, k tomu bohatý športový program, turnaje v plážovom futbale a volejbale, petangue, večerné frisbee, šípky a veľa ďalšieho.

Tanec slnka sa koná vždy posledný júlový víkend v poslednej dobe na Dubníku pri Starej Turej. Areálom festivalu je autocamping na brehu priehrady Dubník, obkolesený krásnymi lesmi.

Tanec slnka založil Crusiser Moto Club Indian's v roku 2004. Nultý ročník "Tanec slnka" sa konal na Zlatých pieskoch, bufet Na pláži praskal a žil za účasti klubov M.C.Indian´s, Kikušovci, Black Kings, Red Barons, Kings of two wheels, Dive svine (1 účastník), C.C.C. Kraken, veterán klub Malacky a pár motorkárov bez klubových orientácií a dvoch účastníkov z Rakúska. Postupne Tanec slnka putoval cez Drietomu až do Starej Turej- priehrada - autocamping Dubník I so súčasnou návštevnosťou 6000 návštevníkov a 3 stage-och.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Zoznam členov

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »