ISSN 1336-6491 | Online: 1346 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30912
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18175)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12737)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Tatjana

Login: Tatjana Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Jogurťák - alebo Superšport. Na ceste alebo na okruhu byť stále prvý...
Skúsenosti: Žiadne, nemám motorku, jazdím 34 rokov
Motorka: Žiadna
Mesto: Bratislava II (Slovensko)
Čas registrácie: 21.03.2006 23:52
Posledne prihlásený: 24.08.2010 14:23

Niečo o sebe:

skusit uhadnut vlasne meno a heslo alebo si spomenut na mail, na motoride.sk po 4r. je riadna makacka :-)))
ale podarilo sa :-)

kukam ze moja prva moto(brachova) ktoru som jazdila je este tu, zatial posledna .
Na Motoride som znovu lebo moja story moto pokracuje tak ze mam vyplatene hodiny na moto ale som medzi tym stratila srbsky vodicak B tak ze komplikacie budu pokracivat ;) Slovaci mi teraz nechcu dat B vodicak, ze vraj som neodovzdala SRB B :-)))
No idem ho hladat, nie je sranda sa stahovat 3 krat za pol roka a vediet kde je vodicak. Naco je mi vlasne? nestaci aby nas mali v sisteme ale ho musim mat aj pri sebe, to je blbost :-)))

p.s. gram. chybi mi snad odpustite aj ked sa mi paci "na slovensku po slovensky", snazim sa :-)

Štatistika

Zoznam členov Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »