Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Vostok
Login: | Vostok Offline | |||
---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | |||
Môj štýl: | ![]() | |||
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 31 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | |||
Motorka: | Ducati Streetfighter (S) 2009 | |||
Mesto: | Bratislava (Slovensko) | |||
Čas registrácie: | 15.02.2005 15:29 | |||
Posledne prihlásený: | 03.09.2013 15:27 | |||
Ďalšie motorky:
| ||||
Niečo o sebe: Po malom zabehu na GS 500 vke, som si konecne kupil bestiu. Svoju motku vyuzivam sice tak n a70-80% jej vykonu, ale bohate mi staci jazdit aj s luxusnou rezervou. mam sa prilis rad, seba aj moju moto, aby som sa niekde rozflakal na lečo. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 2 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Vostok: 74
- Zobraz témy ktoré otvoril Vostok
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Vostok
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
14.06.2011 - Vostok Čitatelia: 10483 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ducati Streetfighter S alebo ako sa stať Desmopozitív
Po vydarenom manželstve s mojou Suzi SV 1000 N prišiel klasický mužský impulz na zaobstaranie si novšej, mladšej a výkonnejšej milenky.
29.06.2006 - Vostok Čitatelia: 27807 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki SV 1000 N
Vyháňač diabla Suzuki SV 1000 N.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!