ISSN 1336-6491 | Online: 2420 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - blekac

Login: blekac Offline

Ikona

Meno: WILLY Halmeš (~59 rokov)
Môj štýl: Jogurťák - alebo Superšport. Na ceste alebo na okruhu byť stále prvý...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 41 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov
Motorka: Honda CBR 1100 XX , 1997
Mesto: Nitra (Slovensko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 12 krát.
Čas registrácie: 08.10.2005 00:24
Posledne prihlásený: 15.08.2023 22:19

Niečo o sebe:

Takže na začiatok jedna informácia, že motorkovú diagnózu mám od 15 rokov až doteraz a dúfam, že až do zdarného dôchodku.
V súčasnosti sedlám XX-u s ktorou som už niekoľko rokov nadmieru spokojný lebo okrem môjmu štýlu jazdy vyhovuje aj spoločnej mototuristike buď s mojou manželkou Ivkou alebo staršou dcérou Petrou či mladšou Miškou.
S manželkou Ivkou sme otvorili od 17.7.2004 podnik Moto Pub 7 NEBO, na ul.Štúrova 106, 949 01 NITRA časť Mlynárce pri kostole.Z rodinných dôvodov od novembra roku 2006 som v Pube "válčil" spolu s ...niekým...?!.., no a od septembra 2007 už "válčil" sám....-no už doválčil. Potom tam spravil M.P. "znovureinkarnovaný MOTO PUB 7 heaven" - no už aj ten skončil ...
Ja som s niekoľkými nadšencami založil v r.2003 Motoklub FÉNIX Nitra. Sme riadne zaregistrovaný klub a mnohí z Vás poznajú alebo aspoň počuli, čítali o našich akciách ako napr.DYNAMAX PIONIER CUP-"Vianočný pretek o pohár MK FÉNIX", TV ZOBOR PIONIER CUP = v súčasnosti PIONIER & PITBIKE CUP, TRIAL, MEGARACE street-speed day KOMOČA, NITRIANSKE TAJNÉ PRETEKY, PÁLENIE SVIEČOK, ODBER KRVI ... ktoré organizujeme už počas mnohých rokov .Stále pripravujeme nové akcie a v starých pokračujeme. Všetko sa snažime dať na našu novú stránku www.mk-fenix.sk. No o našich akciách Vás všetkých budeme informovať aj prostredníctvom diskusného fóra a kalendára Moto-Akcií.
V klube je nás momentálne v roku 2014 - 9 členov. Takže ak by si mal záujem patriť do našej party, príď - zoznámime sa a uvidíme navzájom či by si bol ten správny člen do nášho klubu . Klubové dni mávame každý štvrtok po 19, 00 hod.
Takže na začiatok by to hádam stačilo ...

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »