Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - dedo2
Login: | dedo2 Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 61 rokov, ročne najazdím v priemere 20000 kilometrov | |
Motorka: | Honda GL 1800 Gold Wing 2003 | |
Mesto: | Považská Bystrica (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 20.06.2007 06:49 | |
Posledne prihlásený: | 28.06.2017 21:10 | |
Niečo o sebe:patrím vekom k tým skor narodeným motorkárom, ale myslením a názormi sa plne stotožnujem s dnešnými mladými motoristami, lebo som presvedčený, že sme neboli inakší, len sme žili v inej dobe.V 15-tich mi otec kupil jawa-05, v 18-tich som jazdil na Tatrane-125-čiernej farby, to som bol v tej dobe frajer, dievčatá som vozil na sedadle bokom, na skutri to bolo oficialne povolené.Potom dlho nič, až v r.2004 niekolko skutrov, dlhšia zastávka pri suzuki 650 burgman a od roku 2006-som si splnil svoj sen-goldwing-1800GL. Jazda týmto krásavcom mi vracia spomienky na moju mladost, je spolahlivejšia ako na mladej babe, hlavne v noci, lebo skor mi kamoši uveria nočnu jazdu na goldwingu, ako na mladej babe.PS-odkaz pre mladých motorkárov-radšej stroskotajte na mladej babe, ako na motorke, lebo verte mi, je to vždy bezpečnejšie-a hlavne nejde o život... |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom dedo2: 163
- Zobraz témy ktoré otvoril dedo2
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil dedo2
Foto člena:
Foto motorky:

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!