ISSN 1336-6491 | Online: 1251 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30852
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18144)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12708)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - fifick16

Login: fifick16 Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Jogurťák - alebo Superšport. Na ceste alebo na okruhu byť stále prvý...
Skúsenosti: Som začiatočník, jazdím 20 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov
Motorka: Yamaha SZR 660 1997
Mesto: Reľov (Slovensko)
Čas registrácie: 27.05.2007 19:04
Posledne prihlásený: 13.07.2014 18:10

Ďalšie motorky:

Motorka:
Simson s51 enduro
Yuki 125 Motard 2007
Yamaha TDR 125 1998

Niečo o sebe:

V skratke..... moja motorkarska dusa vomne spala asi dvanast rokov dovtedy som sa vozil len na babete a po motorke som nijak netuzil... jedneho dna som zazrel na navsteve u otcovho znameho simaca na cislach v cervenej farbe, bol v dobrom stave nalesteny so smerovkami a svetlom co bolo oproti tzv. lego pionierom v nasej dedine fakt nieco. o dva roky sa otcov ynami ozval ze kupil inu moto a ze ja som uz vyrastol ze ci nechce ten simson pre mna. tak som sa tlapol po vrecku vitiahol 5 tisiciek otec dolozil druhu polovicu a stal som sa v 14tich majitelom prvej moto..... pocity to boli zmiesane kedze som nikdy na ziadnej moto nesedel.... o dva dni som uz bol rider ;-D.... v sesnastich prisiel vodicak a ina moto, krasna dvojrocna ako nova.... lenze cinska... Yuki 125 supermotard. da sa povedat ze celkom lacna a jednoducha, pre mna ucitelka jazdy v premavke a aj prveho servisu, mala skveme spanielske brzdy a ynacne vybracie..... po 5000km prisla zima spekulacie aaaa nova moto konecne japonka! Yamaha TDR125 aj ked to bola iba 98cka teda o 7 rokov starsia bola aj minimalne 7 nasobne lepsia... pre 17 rocneho jazdca bola rychlost 140 a velkost transalpu neskutocny splneny sen! dokonca sa mi na zraze stalo ze si holka myslela ze je silnzjsia ako blade ktory stal vedla a to somozrejme len koli vysokej stavbe. na nej som dal tusim 7000km ale bez jedinej chybicky, ani som nedal dole pipku zo sviecky:D prisla rok pauza komi rozbitemu autu a nedostztku penazi... rok 2010 ale uz nebohol byt bez masinky a tak prisla na rad esterka tada Yamaha SZR 660.

Štatistika

Zoznam členov Motozem

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »