Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1808 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29770
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17599)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12171)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - jawa555

Login: jawa555 Offline

Ikona

Meno: Tono Boško (~36 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 21 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov
Motorka: Triumph Sprint ST 1999
Mesto: Vinné (Slovensko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 5 krát.
Čas registrácie: 31.03.2006 18:10
Posledne prihlásený: 25.03.2021 07:28

Ďalšie motorky:

Motorka:
Jawa 50 555
CZ 175 typ 487 1983
Kawasaki Z 500 1980

Niečo o sebe:

Mám rád jazdu s našou partiou z Vinné hard-riders. Samozrejme obľubujem aj zrazy a výjazdy. Moja láska sú staré motorky ale to je finančne náročné preto mam len toho pioniera a ČZ -ku (ale iba zatiaľ).Dúfam, že ešte niečo pribudne mojim snom je Jawa 500 OHC.

Do stajne mi pribudla ďalšia mašina opäť staršia klasika tentoraz japonec Kawasaki KZ500B r.v. 1980, teším sa ako malý chlapec.

Január 2012: ČZ sa pobrala do sveta a oddnes, slúži novému majiteľovi na Liptove.
Február 2014: Mám nového člena rodiny Triumph Sprint ST 955i ročník 2000 - červený barón

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »