ISSN 1336-6491 | Online: 2395 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - miro263

Login: miro263 Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 32 rokov, ročne najazdím v priemere 10 kilometrov
Motorka: Honda XL 600V Transalp 1997
Mesto: Гелпа (Slovensko)
Čas registrácie: 07.03.2008 14:12
Posledne prihlásený: 30.05.2024 05:31

Ďalšie motorky:

Motorka:
Jawa 210 Babetta 1990
Jawa 350 typ 361 Sport
Adamoto Cetos 125 2008
Simson Simson Electronic 1983

Niečo o sebe:

Byvam v BA

Troska mojej moto historie:

Zacal som jazdit ako maly chlapec na Babete, vtedy mi zistili diagnozu s nazvom motorka.

Mojim snom v tych casoch bola JAWA 21 pionier, ale ostalo len to len snom.

Prva moto, na ktorej som zacal aktivnejsie jazdit bola Jawa 90 "rostrik" na ktorej som si co to uzil. Neustale rozlisovanie a zlisovanie klukovky ktora sa zasekavala, takze motor musel von a naistalovat tam motor cz 125.
( "rostrik" stale zije )

Ako siel cas ( 1993), tak doslo na kupu velkej moto JAWA 250 353 kyvacka. To boli moje super casy. Pouzival som ju az do roku 2003. V 2005 som ju predal nakolko som ju uz nevyuzival ( bola bez papierov).

- k Jawe sa urcite vratim, kedze svokor je majitelom Jawa 350 typ 360 a ja sa bohovsky tesim na jej renovaciu.

Medzi tym HONDA XL 500 a potom dlha pauza z dovodu restrikcii mojej priatelky.

a az raz, ked sa uz abstinencne priznaky nedali potlacat, tak sa v TP od TRANSALPA objavilo moje meno. Ale to uz s historiou nema nic spolocne.

Štatistika

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »