Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - pebro
Login: | pebro Offline | ||||
---|---|---|---|---|---|
Meno: | Peter (priezvisko utajené) | ||||
Môj štýl: | ![]() | ||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 15 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | ||||
Motorka: | BMW R 1200 GS Adventure 2010 | ||||
Mesto: | Hlohovec (Slovensko) | ||||
Čas registrácie: | 09.06.2011 07:10 | ||||
Posledne prihlásený: | 28.06.2020 17:35 | ||||
Ďalšie motorky:
| |||||
Niečo o sebe:Cesty: (SK) (A) (HU) (IT) (CZ) (HR) (SI) (CH) (MNE) (AL) (MK) (BG) (RO) (BiH) |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 3 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 2 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 106
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom pebro: 52
- Zobraz témy ktoré otvoril pebro
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil pebro
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
23.09.2015 - pebro Čitatelia: 15636 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cestopis: Balkánsky okruh 2015 (+ recenzia Dunlop TrailSmart)
Dňa 17.6.2015 sme na motoride.sk uverejnili článok Balkansky okruh 2015, čím sme sa zaradili do súťaže o testovanie nových papučiek Dunlop Trailsmart. Teraz si môžete pozrieť náš cestopis a podelíme sa aj o skúsenosti s pneumatikami...
18.11.2013 - pebro Čitatelia: 7432 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Spomienka na prvý alpský trip
Minulý rok som si konečne zadovážil svoj vytúžený stroj Suzuki V-strom DL 650. Hneď sme si s kámošom naplánovali trip do Francúzska. Ale ako sa hovorí „človek mieni, pán Boh mení“. A tak sa aj stalo. Kámoš pár dní pred výjazdom so svojou Hondou CBF 1000 zrazil autobus a z výletu nebolo nič.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!