Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2539 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - pesiak

Login: pesiak Offline

Ikona

Meno: stefan (priezvisko utajené)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Som začiatočník, jazdím 15 rokov
Motorka: Yamaha TDM 850 1998
Mesto: Stupava (Slovensko)
Čas registrácie: 06.12.2009 10:42
Posledne prihlásený: 01.05.2023 22:16

Ďalšie motorky:

Motorka:
BMW R 1200 GS 2004

Niečo o sebe:

tot sa mi páči- hádam by mohol byť vzorom.
preložte si sami:
За 71 день моего путешествия от Магадана до Мыса Рока, и обратно до Краснодара, пройдено по спидометру 25 тысяч километров. За пределами России я миновал 11 стран: Белоруссию, Польшу, Германию, Данию, Люксембург, Францию, Испанию, Португалию, Италию, Австрию, Чехию.

Я в полтора раза вышел за пределы запланированной сметы расходов. По факту было потрачено 5, 5 тысячи евро.

Ехал на японском мотоцикле «Kawasaki» KLE Anhelo класса «Эндуро», объёмом 250 см.куб., 1995 г. выпуска. Двигатель 4-х тактный, 2-х цилиндровый с жидкостным охлаждением.


В этой работе я пытался честно рассказать о том, что видел. Езжайте, вслед за мной и посмотрите сами наш Евроазиатский континент. Вы не пожалеете!

Путешествуйте! Путешествуйте, несмотря ни на что, путешествуйте даже без средств, даже вопреки законам и границам.


www.africatwin.ru/travel/euroasia_2007/

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.

30.01.2014 - pesiak Čitatelia: 7766 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rusko 2013 - Útek zo Stalingradu

Keď som minulý rok v auguste po návrate z Ruska žene ukazoval fotky, popisoval dlhé nekonečné cesty, rozbité a spustnuté mestá a dediny, otlaky a spareniny na zadku, položila mi celkom logickú otázku: „a načo tam teda chceš ísť znova“? No a vcelku logická odpoveď bola - !a čo ja viem? Proste ma to tam láka. Ešte chcem vidieť Stalingrad, ruskú step, Kaukaz, Elbrus- proste len tak sa ním previezť!

 

06.03.2013 - pesiak Čitatelia: 14968 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rusko 2012: Počúvaj Pišta a do Ruska bys nejšéu?

To sa ma spýtal v jeden májový večer 2011 kdesi na potulkách Poľskom Milan. "Išéu - nejšéu - ešte ani odtálto doma nejsme a ty mi tu už mozgožrúta sadzíš do huavy", som si len tak pomyslel.

 

22.08.2011 - pesiak Čitatelia: 11660 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Poľsko 2011

Poľsko ma lákalo už dlho, ešte kým som bol bez motorky - predsa len je to náš slovanský sused. Po mojej prvej motoceste minulý rok do Chorvátska som preto obrátil pozornosť na sever.

 

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »