ISSN 1336-6491 | Online: 2144 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Jazero Buenos Aires, Chile - Bod záujmu - Tip na Výlet

Modrý svět

Jazero sa rozkladá medzi dvoma štátmi Argentínou a Chile. Nazýva sa aj Lago General Carrera. Nachádza sa v Patagónskych Andách. Je ľadovcového pôvodu a má rozlohu 1850 kilometrov štvorcových.

Marek Slobodník marekNaPionieri napísal počas svojej cesty po Južnej Amerike: Pokračujeme na juh k druhému najväčšiemu jazeru v Južnej Amerike, jazeru Buenos Aires. Nádherné jazero. Neskutočné farby a každá jedna fotka vyzerá ako upravená alebo skôr vyrobená vo photoshope.

Ideme loďkou a jaskyne sú úžasné ale mne sa najviac páči cesta na člne. Sú mierne vlny a mi si to pálime po jazere Buenos Aires a skáčeme a celý sme mokrý. Strašná sranda. Jazero nás tak uchvátilo, že ho celé obchádzame a stojí to zato.

Články:

Fotogaléria:

04.01.2013 - Jakub Nahodil

Vypadá to jak divný kus kály

04.01.2013 - Jakub Nahodil

Jezero General Carrera je nadherne samo o sobe, ale ukryva jeste jeden zazrak...

04.01.2013 - Jakub Nahodil

Mramorová katedrála

04.01.2013 - Jakub Nahodil

Sloupi kam se jen podívaš

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Chile
Región:Chile
Typ:Jazero
Pridal:zeON 06.01.2013 (07:00)
Poloha:S 46.445 W 71.848
Približná poloha:nie
Čitatelia:6810
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »