ISSN 1336-6491 | Online: 1966 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Autocamping Želiezovce, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie

Autocamping a kúpalisko Želiezovce poskytuje návštevníkom možnosť kúpania v rekreačnom bazéne, plaveckom bazéne a pre najmenších je tu vybudovaný aj detský bazén. K dispozícii sú tu aj športové areály na volejbal, tenis a v blíkosti sa nachádzajú aj cykloturistické trasy. Veľký výber rôznych aktivít a príjemné prostredie vám zaručia príjemnú dovolenku

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Nitriansky kraj
Typ:Kemping
Pridal:Awia 25.01.2016 (11:20)
Poloha:N 48.048 E 18.667
Približná poloha:nie
Čitatelia:9304
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Telefón: +421 367 712 807, +421 367 711 277

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.MX trať Verona, SlovenskoMotokrosová trať4.4 km JV
2.Rozhľadňa nad Sikeničkou, SlovenskoVyhliadka12.7 km J
3.Minerálna voda Santovka, SlovenskoPrameň13.9 km SV
4.Santovka vyhliadka, SlovenskoVyhliadka14.3 km SV
5.Vápnik Šiklóš (274 m n. m.), SlovenskoVyhliadka15.1 km S
6.Kemp Margita Ilona, SlovenskoKemping15.4 km S
7.Kőrózsa panzió, MaďarskoPenzión17.9 km V
8.Tank a pamätník Sovietskych vojakov, Pavlová, SlovenskoPamiatka18.5 km J
9.Kamenné obydlia Brhlovce, SlovenskoZaujímavosť19.2 km S
10.Riders Music Pub, SlovenskoBar19.4 km S
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »