Anketa:
Hostel & Motoshop Freerider, Kazachstan - Bod záujmu - Tip na Výlet
Freerider je celkom slušne vybavený motoshop spolu so servisom a ubytovaním. Všetko je na slušnej úrovni. Ceny v obchode boli v 2017 jemne vyššie, takže som tu nič nenakupoval. Hostel stál necelých 10USD a má fajn sprchu a normálny záchod. Vedľa predajne je aj bar v ktorom hrala živá muzika, mali fajn pivo a dalo sa tam aj najesť. Príjemné miesto.
Pozor, ak chcete vyrážať skoro ráno zožente si kontakt na niekoho, kto vám otvorí garáž. Tetuška, ktorá sa stará o hostel býva niekde poblíž ale nie je v priestoroch hostelu. Garáž otváraju až spolu so servisom medzi 10-11. Mne sa podarilo kontakt na tetušku zohnať úplnou náhodou v malom obchodíku v podchode medzi hostelom a predajňou.
Články:
Fotogaléria:
05.10.2017 - erbe

05.10.2017 - erbe

05.10.2017 - erbe

05.10.2017 - erbe

05.10.2017 - erbe

05.10.2017 - erbe

05.10.2017 - erbe

05.10.2017 - erbe

05.10.2017 - erbe

Detaily:
Krajina: | Kazachstan |
Región: | Almaty |
Typ: | Moto shop |
Pridal: | erbe 07.12.2017 (08:59) |
Poloha: | N 43.215 E 76.898 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 5066 |
Nadmorská výška: | 900.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
www.freerider.kz
Gagarin St 232, Almaty 050001, Kazachstan
+7 701 235 5270
+7 (727) 396-30-07
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!