ISSN 1336-6491 | Online: 2825 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Kláštor Amarbayasgalant, Mongolsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Slnečné ráno pri kláštore v jednej z tých horších júrt

Kláštor Amarbayasgalant alebo "Kláštor pokojného šťastia" je jedným z troch najväčších budhistických kláštorných centier v Mongolsku. Kláštorný komplex sa nachádza v údolí Iven neďaleko rieky Selenge , na úpätí vrchu Büren-Khaan v severnom Mongolsku. Najbližšie mesto je Erdenet, ktoré je asi 60 km juhozápadne.

Kláštor je samozrejme funkčný, takže zážitok je veľmi autentický. Okolo kláštora je niekoľko posvätných miest.

V jurtách pod kopcom je možné sa v prípade nečasu ubytovať. Veľmi pohodlné nie sú.

Články:

Fotogaléria:

11.12.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant

11.12.2017 - erbe

Budhistické modlitebnice

11.12.2017 - erbe

Kláštor

11.12.2017 - erbe

Amarbayasgalant

11.12.2017 - erbe

Všetko trochu ako z opičieho kráľa

11.12.2017 - erbe

Amarbayasgalant

11.12.2017 - erbe

Kláštor

11.12.2017 - erbe

Vnútri prebieha modlitba

11.12.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant

06.10.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant , Mongolsko - Bod záujmu

06.10.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant , Mongolsko - Bod záujmu

06.10.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant , Mongolsko - Bod záujmu

06.10.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant , Mongolsko - Bod záujmu

06.10.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant , Mongolsko - Bod záujmu

06.10.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant , Mongolsko - Bod záujmu

06.10.2017 - erbe

Kláštor Amarbayasgalant , Mongolsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Mongolsko
Región:Ulaanbaatar
Typ:Kostol
Pridal:erbe 11.12.2017 (10:59)
Poloha:N 49.480 E 105.085
Približná poloha:nie
Čitatelia:4775
Nadmorská výška:1000.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Cesta ku kláštoru má od hlavnej cesty medzi Darhan a Erdenet asi 35km. Odbočka je značená. Cesta je z väčšej časti len vyjazdená v stepi a pomerne členitá. Nás po ceste chytil dážď a jeden úsek, ktorý mal asi len 400m premenil v pravé motorkárske peklo. Bol problém po tom blate len chodiť, nie to ešte jazdiť. Strávili sme tam viac ako hodinu dvaja. Dá sa obísť, ale vyjazdených koľají je tu veľa, takže je to o náhode.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »