Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3559 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29822
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17623)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12199)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Veliki Vitorog (1906 m), Bosna a Hercegovina - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Veliki Vitorog (1906 m), Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Menej náročna trasa na vrchol hory blízko mesta Glamoč. Na vrchu sú pozostatky vojenských objektov. Par tunelov je prístupných. Pozor na míny. Pekný výhľad ak praje počasie.

Fotogaléria:

08.08.2019 - mendo

Veliki Vitorog, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

02.08.2019 - mendo

Veliki Vitorog, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

02.08.2019 - mendo

Veliki Vitorog, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

02.08.2019 - mendo

Veliki Vitorog, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

02.08.2019 - mendo

Veliki Vitorog, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

02.08.2019 - mendo

Veliki Vitorog, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

02.08.2019 - mendo

Veliki Vitorog, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Bosna a Hercegovina
Región:Západ
Typ:Trasa
Pridal:mendo 08.08.2019 (08:16)
Poloha:N 44.072 E 16.822
Približná poloha:nie
Čitatelia:7947
Nadmorská výška:1906.0 m n.m.
Povrch:šotolina

Prístup:

Cesta na vrchol je možná z mesta Glamoč prípadne Kupres.
Z Glamoč cesta začína pozvoľne stúpať cez pekné planiny, salaše, neskôr prechádza do lesa.
Pod vrcholom podĺa mapy je rázcestie ktorým by sa malo dať napojiť na cestu do Kupres. To tam ale nexistuje a ani nikdy nebolo tak treba isť obkľukou cez lesy. Vo fotkách je pridaný obrázok s vysvetlením. Čize cesta z Kupres je odosť dlhšia a ide sa cca 40km lesom, miestami bola ťažba.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Šatorsko jezero, Bosna a HercegovinaJazero20.5 km SZ
2.Pramene rieky Pliva, Bosna a HercegovinaPrírodný úkaz24.6 km SV
3.Útulňa Vjetar s Dinare, ChorvátskoPrivát24.8 km JZ
4.Maglaj Mali, Chorvátsko (1440 m.n.m.), ChorvátskoVyhliadka24.9 km JZ
5.Janjske Otoke, Bosna a HercegovinaPrírodný úkaz29.0 km SV
6.Prameň rieky Cetina, ChorvátskoPrameň33.1 km Z
7.Trasa Kupres - Ramsko jezero, Bosna a HercegovinaTrasa38.0 km V
8.Kaňon riečky Krčič, ChorvátskoTrasa41.3 km Z
9.Hydroelekráreň Orlovac, ChorvátskoZaujímavosť43.0 km J
10.Vysielač Vitrenik, Bosna a HercegovinaVeža44.8 km JV
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »