Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1913 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29770
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17599)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12171)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Trasa Kupres - Ramsko jezero, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Trasa Kupres- Ramsko jezero, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Z mesta Kupres cesta stúpa na plošinu. Po ceste je pár kameňolomov so žiarivo bielym kameňom, ktorý je miestami použitý ako podklad ciest. Potom už len nekonečně planiny, výhľady, dookola, mínové pole a super povrch na svižnú jazdu. Pár opustených dedín, v Zahum to vyzerá že to tam je obývané. Na konci je šípka na Vidiovac (vyhliadka) odporúčam odskočiť. Potom už pokračuje cesta na vrchol hory Idovac , alebo dole k jazeru (Ramsko jezero (641 m n.m.)). Cesta zo začiatku vyzerala dosť nevinne, potom už začal dosť padák (na cca 3km klesanie 430 výškových metrov), suť, vymyté jarky. Cesta nie je veľmi používaná tak po výdatnom lejaku môže byť neprejazdná a cestu späť na vrchol jedine na ľahkom endure. Tento posledný úsek trasy by som pri plánovaní cesty dosť zvážil a opačným garde radšej ani neskúšal.

Je to možné obísť cez vrch Idovac, kadial vedie aj trasa TET.

Fotogaléria:

07.08.2019 - mendo

Trasa Kupres- Ramsko jezero, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

07.08.2019 - mendo

Trasa Kupres- Ramsko jezero, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

07.08.2019 - mendo

Trasa Kupres- Ramsko jezero, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

07.08.2019 - mendo

Trasa Kupres- Ramsko jezero, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

07.08.2019 - mendo

Trasa Kupres- Ramsko jezero, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

07.08.2019 - mendo

Trasa Kupres- Ramsko jezero, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Bosna a Hercegovina
Región:Kanton 10
Typ:Trasa
Pridal:mendo 17.08.2019 (08:01)
Poloha:N 43.992 E 17.284
Približná poloha:nie
Čitatelia:7365
Povrch:šotolina
Dĺžka trasy:47.0 km
Prevýšenie trasy:430 m

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vyhliadka na Ramsko jazero, Bosna a HercegovinaVyhliadka24.7 km JV
2.Ramsko jezero (641 m n.m.), Bosna a HercegovinaJazero26.2 km JV
3.Janjske Otoke, Bosna a HercegovinaPrírodný úkaz28.3 km SZ
4.Vysielač Vitrenik, Bosna a HercegovinaVeža33.7 km JZ
5.Pramene rieky Pliva, Bosna a HercegovinaPrírodný úkaz34.6 km SZ
6.Veliki Vitorog (1906 m), Bosna a HercegovinaTrasa38.0 km Z
7.Prokoško jazero, Bosna a HercegovinaJazero38.0 km V
8.Vodopád Jajce, Bosna a HercegovinaVyhliadka38.4 km S
9.Jajce Youth Hostel, Bosna a HercegovinaPenzión38.8 km S
10.Trasa Gornij Vakuf - Krešovo, Bosna a HercegovinaTrasa42.6 km V
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »