Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2520 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Ho-Či-Minovo mauzóleum, Vietnam - Bod záujmu - Tip na Výlet

Hanoj: Život, Vojenské múzeum, Ho-Či-Minovo mauzóleum, 3-ja na moto a žaby na večeru :-) - Naživo: Vietnam moto trip 2019

Mauzóleum sa nachádza na námestí Ba Dinh, kde Ho Či Min v roku 1945 prečítal prehlásenie o nezávislosti Vietnamu. Práce na mauzóleu začali v roku 1973 a dokončené boli o dva roky neskôr. Inšpiráciou bolo Leninovo mauzóleum v Moskve , ale architekti nezabudli ani na prvky typické pre vietnamskú architektúru. Žulová budova pôsobí stroho a strohí sú aj vojaci a ďalší pracovníci, ktorí ju strážia. Ho Či Minovo telo je uložené v chladenej miestnosti uprostred budovy. Pred mauzóleom sa väčšinou kľukatí dlhý rad návštevníkov, ktorí sa musia pred vstupom zoradiť do dvojstupu, musia byť ticho a v žiadnom prípade sa nesmú smiať. Taktiež musia mať zakryté ramená a nohy, nevkladať si ruky do vreciek a ani ich mať prekrížené.

Do mauzólea - teda vlastne už na samotné námestie je vstup cez bezpečnostnú kontrolu ako na letisku vrátane roentgenu.

Video: Hanoj: Život, Vojenské múzeum, Ho-Či-Min, 3-ja na moto a žaby na večeru - Vietnam moto tour

Články:

Fotogaléria:

29.10.2019 - Awia

Hanoj: Život, Vojenské múzeum, Ho-Či-Minovo mauzóleum, 3-ja na moto a žaby na večeru :-) - Naživo: Vietnam moto trip 2019

29.10.2019 - Awia

Hanoj: Život, Vojenské múzeum, Ho-Či-Minovo mauzóleum, 3-ja na moto a žaby na večeru :-) - Naživo: Vietnam moto trip 2019

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Vietnam
Región:Hanoj
Typ:Pamiatka
Pridal:Awia 17.11.2019 (08:19)
Poloha:N 21.037 E 105.835
Približná poloha:nie
Čitatelia:6287
Nadmorská výška:19.1 m n.m.
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Info

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vojenské historické múzeum, Hanoj, VietnamMúzeum0.6 km JV
2.Predajňa Honda v centre Hanoja, VietnamMoto shop0.9 km JV
3.Železnica pomedzi domy, Hanoj, VietnamZaujímavosť1.1 km JV
4.Požičovňa Tigitmotorbikes.com - Hanoj, VietnamMoto shop1.3 km Z
5.Katedrála sv. Jozefa, Hanoi, VietnamKostol1.7 km JV
6.Väznica Hỏa Lò - Hanoi Hilton, VietnamPamiatka1.7 km JV
7.Jazero Hoam Kiem, VietnamJazero1.9 km V
8.Top of Hanoi - LOTTE Center Hanoi, VietnamVyhliadka2.4 km Z
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »